vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 Riebeek West

Naar Riebeek West

Vanmorgen wat later op dan gewoonlijk want we lagen laat in bed. Vera en Vivian waren immers pas laat in de avond met KLM aangekomen. Het is zonnig en het belooft een mooie dag te worden. Na een goed ontbijt met Duitse broodjes en croissants beginnen we met inladen van de auto. En omdat alles klaar ligt, is die klus redelijk snel geklaard.

We drinken nog een cappuccino en rijden na de middag weg. We hoeven gelukkig niet ver, slechts naar Riebeek West, maar met deze ingelaste stop wordt de afstand voor de volgende dag aanzienlijk korter, want we missen daarmee het drukke ochtendverkeer bij Paarl en omgeving. Het kost een beetje moeite om B&B Church Hills te vinden, een huis in Kaap Hollandse stijl, een leuke tuin, en Belgische eigenaren. Ze vinden het blijkbaar leuk een praatje te maken met mensen, die al langer in ZA verblijven, want ze houden niet op en laten ons onhandig rondhangen. Mevrouw springt van koeterwaals Afrikaans, naar Engels en Vlaams. Ze zijn pas 19 maanden in het land en moeten nog het een en ander leren. Een welkomstdrankje kan er blijkbaar niet vanaf, zodat we ten langen leste maar een smoes verzinnen om van ze af te komen. De tuin met het zwembad ziet er heel leuk en uitnodigend uit. De kamers liggen aan die tuin en zijn allemaal dmv een binnendeur verbonden met de ontbijtruimte. De andere gasten zullen daarom de volgende ochtend niet blij zijn met ons vroege vertrek en het daaraan voorafgaand ontbijt. We zitten in de schaduw onder de wijnranken van ons eigen terrasje met een ijskoud flesje Kleine Zalze uit eigen voorraad en een zakje chips, Viv pakt nog snel een paar zonnestralen mee aan het zwembad. Daarna is het al heel snel tijd om richting Royal Hotel in Riebeek Kasteel te rijden, willen we daar nog gebruik kunnen maken van het happy hour. Een heerlijke G&T gemaakt met de echte Hendrick's gin, op de loungebanken in de tuin. Dat is genieten! Het eten smaakt goed in het Royal Hotel; prawns of carpaccio vooraf, en allemaal beef (fillet en rib eye) als hoofdgerecht. Eenmaal terug op de kerkheuvelen duiken we al snel het bed in, ondanks het feit dat het buiten eigenlijk nog aangenaam warm is. We zijn gewoon te moe om nog langer op te blijven.