vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 naar Senyati Safari Camp

We werden rond 04.00 uur opgeschrikt door het brullen van een paar leeuwen. Het geluid was op een gegeven moment heel erg dichtbij, maar verwijderde zich later weer. We konden niets zien door het gaas, alhoewel we het grote raam van de daktent open hadden gelaten. We dommelden weer een beetje in toen Leonne andermaal wakker schrok, naar zij meende van een olifant die vlak langs de auto liep. Die geweldig grote dieren kunnen zich zo zacht voortbewegen, we hoorden amper een geluid, maar het leek nog het meeste op een voorzichtig rondscharrelde persoon.

In de ochtend zagen we de pootafdrukken, op inderdaad nog geen anderhalve meter van de auto. We aten ons ontbijt, pakten alles weer in de auto en reden naar onze laatste pleisterplaats in Botswana; Senyati Safari Camp bij Kasane.

De weg voerde dwars door een wildlife gebied, we zagen dan ook snel twee olifanten op verschillende plekken, veel kudu's, impala's, heel veel steenbokjes, een paar lelijke ground hornbills, een mooie bateleur, twee giraffen, en heel veel aan flarden gereden autobanden.

Het schoot goed op, geen nederzettingen meer, wel een tweetal veterinaire controles maar ook hier hoefden we niet te stoppen. De weg was ook zoveel beter, nieuwer en breder dan toen wij hier een aantal jaren geleden waren.

We kwamen voorbij het afslagpunt voor de camping, maar we reden eerst door naar Kasane om wat boodschappen bij te halen. Het was er nog net zo rommelig als toen. Op de terugweg zagen we een grote kudde olifanten, direct langs de weg, in de schaduw van een boom staan.

Over de toegangsweg naar de camping moesten we, net als bij Elephant Sands, door diep los zand. De Senyati camping viel in eerste instantie wat tegen. Plekken redelijk dicht bij elkaar, niet al te veel schaduw, maar iedere kampplek had zijn eigen huisje met douche, wc, en een met stro gedekt afdak, waar zich een elektriciteitspunt bevond, een grote wasbak en een soort aanrecht.

We bakten eerst een ei met tomaten en bacon, en daarna werd kamp gemaakt. Senyati is beroemd om de waterplaats met olifanten, maar tot ver in de middag was er geen olifant te bekennen.

Peter & Liesbeth

Wat een spannende nacht in de Bush !! Leuk ... ????????????