vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Op safari in Botlierskop Private Game Reserve

Vanmorgen konden we het weer rustig aan doen, want het vertrek stond gepland om half 10. We hebben lekker onbeten en daarna heeft Gert, de eigenaar van het hotel, ons nog een korte rondleiding gegeven. We hebben na vertrek een korte stop gemaakt bij de Cape Dry factory shop (voorheen Montagu Dried Fruit), waar gedroogd fruit en diverse noten te koop zijn. Via de R60 zijn we richting Swellendam gereden, en mooie route door de Langeveld Mountains. Rond half 1 kwamen we aan bij de Garden Route Game Lodge waar een korte site inspection en lunch was ingepland. Daarna snel door naar Botlierskop Private Game Reserve voor onze laatste overnachting van de studiereis, prachtig gelegen tussen de Outeniqua Mountains en de Indische Ocean. We werden ontvangen met alweer een glaasje bubbels en een lekker hapje. De game drive onder leiding van ranger Nelis vertrok om 3 uur. Het was bewolkt en winderig geworden, dus echt comfortabel was het niet in de jeep. We zagen olifanten, waterbokken, gnoes, neushoorns, impalas, springbokken, zebras, bontebokken en een jackal buzzard. We stopten voor een sundowner en daar waren net 5 giraffen aan het eten van de bomen. Ze waren erg nieuwsgierig en kwamen vlak langs ons heen gelopen....De laatste stop was bij de leeuwen, die helaas in een aparte enclosure leven. Een prachtige grote mannetjesleeuw was aan het brullen toen we aankwamen, maar de twee vrouwtjes lagen er maar lui bij. Eenmaal terug bij de lodge werden met een golfkarretje naar de luxury tented suites gebracht. Een prachtige safaritent met uitzicht over de Moordkuil rivier. Om half 8 werden we verwacht voor het diner. Een heerlijk tomaten & chili soepje, tussendoor een litchi spoom en voor het hoofgerecht bakte de chef een heerlijk stukje wild (springbok, struisvogel of kudu) voor ons. Na het diner hebben we Tamara en Erik bedankt voor de geweldige studiereis en hebben we met een kop koffie nog even heerlijk buiten rondom het kampvuur gezeten.

Ad en Leonne van den Bosch

Klinkt fantastisch allemaal!

Piet en Marianne Bertrams.

Het komt ons allebei zo vertrouwd voor.
Heerlijk, wil het nog wel weer over doen.
Komt er misschien wel weer van.

Peter & Liesbeth

Was weer een mooie interessante studiereis met ook lekker eten. Daar kan Peter niet tegenop boksen.
Een fijne voortzetting van jouw reis !!!

Jose en John

Weer een mooie reis Viv.
Lekker genieten.

Arie en Marja

Je hebt weer een mooie reis achter de rug je boft toch maar met zo'n leuke baan. Goede reis verder.