Dag 1 Op weg naar Colombia

Om half 10 was het verzamelen bij de KLM incheck balie op Schiphol! Door de nog steeds strenge controles door de marechaussee stonden er grote files net voor Schiphol. Over de laatste 2 km heb ik meer dan een half uur gedaan, maar uiteindelijk was ik netjes op tijd. Helaas hadden een aantal medereizigers meer pech en waren gelukkig net op tijd binnen. Na een vlotte incheck en een wat langer durende security control konden we nog even genieten van een hapje en een drankje in de KLM Crown Lounge! Perfect geregeld door Caroline van de KLM. Met een klein half uurtje vertraging vertrokken we richting Bogota, een vlucht van iets meer dan 10 uur! We hadden allemaal een plekje in de comfort class, ik zelfs op de 1e rij, dus nog meer beenruimte! Een prima plekje voor de komende 10 uur! Rond half 5 lokale tijd zijn we geland in Bogota, waar we werden opgewacht door Catalina van het lokale agentschap. We konden meteen kennismaken met de chaos in het verkeer in deze stad met 9 miljoen inwoners. Bogota is gelegen op 2600 meter hoogte en heeft het gehele jaar een gemiddelde temperatuur van 20 graden. Het is een uitgestrekte stad en biedt zelfs een netwerk van 120 km aan fietspaden. Aangekomen in het 5* B.O.G. hotel kregen we een prachtige kamer op de 5e verdieping toegewezen. Iedereen was bekaf, mede natuurlijk door het tijdsverschil van 7 uur, maar toch hebben nog een drankje gedaan in de bar en een hapje gegeten in het restaurant van het hotel. Inmiddels was het voor ons al half 3 ’s nachts! Na het eten zijn we allemaal lekker gaan slapen, maar uiteraard was iedereen vroeg in de ochtend al weer wakker…zo fijn een jetlag….