vivianvanriet.reismee.nl

Dag 3 Tayrona National Park

En vanmorgen waren we weer voor de wekker wakker, dus we hadden alle tijd om te douchen en de tassen in te pakken. Na het ontbijt werden we afgezet op de domestic terminal van de luchthaven van Bogota. Onze vlucht naar Santa Marta zou om 10.19 uur vertekken en was goed op tijd, zelfs te vroeg. Tijdens de vlucht heb ik mijn blog bijgewerkt, dus het uurtje was zo voorbij. Bij het verlaten van het vliegtuig merkten we al heel snel het grote verschil in temperatuur met Bogota. Het was zonnig en een temperatuur van dik 30 graden!!! Op de kleine luchthaven van Santa Marta stond onze gids Andres al klaar. Santa Marta is de oudste stad van Colombia en de plek waar Simon Bolivar stierf. Santa Marta, gelegen aan de pacific, is de toegangspoort tot Tayrona National Park. Tayrona NP is zonder twijfel hét Caribische natuurparadijs van Colombia. Het beschermt een ongerept regenwoud dat zich langs de Caribische kust uitstrekt en tal van wandelmogelijkheden en ontspanning biedt. Het park ligt aan de voet van de Sierra Nevada de Santa Marta, het hoogste kustgebergte ter wereld. Vanaf de luchthaven was het nog een uurtje rijden naar onze volgende accommodatie, Ecohabs Tayrona. De lodge is gelegen aan het prachtige Canaveral Beach. The bungalows zijn tegen een helling gebouwd, gemaakt van hout en de daken zijn bedekt met palmbladeren, geïnspireerd door de oorspronkelijke Tayrona stam. Vanaf de bungalow hebben we een fantastisch uitzicht over de Caribische zee. Na de lunch maken we een wandeling door het park onder leiding van de vandaag 75-jaar geworden gids Manuel en zien behalve prachtige natuur ook apen en heel veel hard werkende mieren! Uiteraard krijgen we onderweg de mooiste uitzichten over de Caribische zee te zien. Na terugkomst hebben we tot half 8 de tijd om lekker even te relaxen voordat we gaan eten!!!

annie en keiran

Hoi Vivian,
Bedankt voor de berichtjes. Geweldig dat je deze reis weer kunt mee maken, toch weer een heel ander gedeelte van de wereld, he. Ik lees altijd graag de reisverslagen van jou en van Mam en Ad natuurlijk. Nog veel plezier en geniet maar goed, lieve groet uit Australie.

Ad en Leonne

Toch maar boffen dat je deze geweldige reis mag meemaken, zoals Annie al zegt: in een heel ander deel van de wereld. Geniet er maar met volle teugen van.

Marielle

Pas 3 dagen daar, maar al zoveel gezien.... wouw! Als ik je verhalen lees is het onbegrijpelijk dat er tot nu toe zo weinig vraag naar zo'n mooie bestemming is. Daar moet je maar verandering in gaan brengen bij VX TravelTeam! :-)

Cindy

Klinkt goed Viv!
Geniet ervan!
groetjes Cindy

Marjolein

Super leuk om je ervaringen te lezen Viv! Zo te lezen heb je het prima naar je zin.. De foto's zien er ook prachtig en gezellig uit!

Peter & Liesbeth

Mooie verhalen !!!
Willen het daar ook eens gaan zien.