Dag 4 Cartagena

Na een niet al te beste nacht (harde wind, hitte, geen airco en veel ongedierte) toch weer vroeg wakker om nog even te kunnen genieten van het fantastische uitzicht. Vroeg de douche in om voor het ontbijt nog een paar prachtige foto's vanaf het strand te maken. Maar wat is het zo vroeg toch alweer zo ontzetted heet en vochtig, ik denk dat de temperatuur niet lager is geweest dan 28 graden is geweest....Maar al het gezweet mag de pret niet drukken drukken hoor!!!!

Om 8 uur zijn we vertokken richting Cartagena. We hebben eerst nog even en site inspection gedaan in hotel Villa Maria Tayrona, net buiten het nationaal park gelegen. Een schitterend gelegen hotel met bungalows gemaakt van bamboe, maar van alle gemakken voorzien.

Via Santa Marta en Barranquilla (deze stad met ruim 1 miljoen inwoners ligt aan de rivier de Magdalena en heeft de grootste haven van Colombia. Zangeres Shakira is hier geboren en Barranquila heeft de grootste carnavalsoptocht ter wereld na die in Rio de Janeiro) komen we rond 3 uur aan in Cartagena. Cartagena is een van de meest indrukwekkende steden van Zuid Amerika. In deze havenstad verzamelden de Spanjaarden de schatten uit de nieuwe veroverde gebieden, die dan eens per jaar verscheept werden in de beroemde "zilvervloten". De stad was dan ook een geliefd doelwit van piraten en vijandelijke legers en werd daarom beschermd door de indrukwekkende stadsmuren en forten die nog steeds de oude stad domineren. Het historische centrum binnen de muren is een van de best bewaarde Spaans koloniale centra van het continent. De smalle straatjes verbinden de vele bloemrijke pleintjes die leiden langs de grote herenhuizen en palazzo's die de Spaanse elite liet bouwen. De bruisende stad is ook het centrum van de Afro Caribische cultuur en muziek. Na aankomst hebben we een korte stadstour gemaakt en hebben onder andere het Convento Santa Cruz de la Popa, het fort, Castillo San Felipe de Barajas, en de prachtige binnenstad bezocht. De groep slaapt in 3 verschillende hotels in de binnenstad, wij in Casablanca BB (Belle & Boutique) waar een fantastisch mooie kamer krijgen toegewezen. We hebben samen met Desiree en Remona genoten van een heerlijk drankje op het dakterras en uiteraard hadden we even tijd nodig om te internetten (want een dag geen wifi en je loopt gigantisch achter haha!). Het diner werdt geserveerd in Casa Pestagua Boutique hotel en na het diner hebben we genoten van een heerlijk drankje in Cafe del Mar gelegen op de oude stadsmuur met een prachtig uitzicht over de zee....Een leuke afsluiter van een weer geweldige dag!!!