vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Islas del Rosario

Vandaag staat er een relaxte dag op het programma. We worden rond 8 uur opgehaald en naar de haven van Cartagena gebracht. We gaan per boot naar Isla Grande, behorende tot Islas del Rosario.

De Rosariokoraaleilandenis een archipelgelegen in de Caraïbsche Zee, voor de kust van en behorend tot het Colombiaanse departement Bolivar. De eilandengroep met een totale land- en mariene oppervlakte van 120 km², bestaat uit zestien eilandenen eilandjes. De archipel is gelegen ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de havenstad Cartegena.

De Rosario-eilanden behoren sinds 1996 samen met de San Bernardo-eilanden tot een nationaal park, het Parque nacional natural Islas Corales del Rosario y San Bernardo. Een van de doelen van het park is het in stand houden van de onderwaterfauna rondom de eilanden.

Rond de Rosario-eilanden zijn veel duiklocaties. De koraalriffen rondom de verschillende eilanden herbergen zeesterren, papegaaivissen, kreeften, rode snappers, zeeschildpadden, kleine haaien, zeepaardjes en andere Caraïbische vissoorten.

Wij bezoeken het grootste eiland van de archipel, Isla Grande. Het is ongeveer 50 minuten varen en komen rond 10 uur aan bij hotel San Pedro de Majagua. Het eiland bestaat uit verschillende strandjes waar we heerlijk kunnen zwemmen en relaxen totdat we rond 13 uur gaan lunchen. Om 15 uur gaat de boot terug naar het vaste land.

Na aankomst bezoeken we kort de 3 hotels in Cartagena waar we verblijven, hotel Pestagua, hotel Alfiz en hotel Casablanca. Voor het diner hebben we nog even tijd om door de smalle straatjes te struinen en wat te shoppen. We dineren in restaurant El Santisimo waar het eten weer voortreffelijk smaakte.

Ad en Leonne

Alweer een prachtige dag zo te lezen!

Fons de Jong

Er komt geen eind, lijkt het wel, aan deze prachtige reis. Geniet er maar lekker van.

Marja de Bruin

Klinkt allemaal geweldig. Je boft maar met zo'n studiereis.
Veel plezier nog.

Judith

Bofkont Viv! Geniet er maar van!