vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 reisdag van Cartagena naar Pereira

Vandaag begon de dag relaxed, we werden pas om half 10 opgehaald voor de transfer naar de luchthaven van Cartagena. We konden dus op ons gemak douchen, koffer inpakken en ontbijten.

In 20 minuten stonden we al op de luchthaven die min of meer midden in de stad is gelegen. We vliegen met Avianca ( de nationale luchtvaartmaatschappij van Colombia) van Cartagena via Bogota naar Pereira. Avianca is een van de oudste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en behoort ook tot de Star Alliance groep. De vliegtuigen zijn erg modern en van alle gemakken voorzien. Veel beenruimte en zelfs een eigen tv schermpje waarop je films kunt kijken en spelletjes kunt doen. Ook de beenruimte is erg optimaal! Met andere woorden een prima maatschappij en zeker aan te raden! De overstap in Bogota gaat ook vanzelf en erg snel. We komen zelfs een half uur te vroeg aan in Pereira.

Na aankomst hebben we eerst een kort bezoek gebracht aan Hacienda San Jose.Het ligt verborgen in een Colombiaans bamboereservaat. Het hotel is gevestigd in een charmante haciënda uit 1888. Het is ingericht met antiek meubilair en het zwembad is omgeven door bloementuinen met seringenbloesem. Na dit korte bezoek rijden we door naar ons overnachtingsadres, Boutique hotel Sazagua.Het hotel ligt in het hart van de koffieregio in de Centrale Andes van Colombia.Bij de inrichting van de ruime kamers van Hotel Sazagua is veel hout gebruikt en dat geeft ze een warme sfeer. We dineren vanavond in een restaurant in het centrum van Pereira.