vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 en 2 Johannesburg en op weg naar Ohrigstad

Gisteren zijn we door de staking van het cabinepersoneel van KLM iets later vertrokken, maar uiteindelijk zijn we netjes op schematijd geland in Johannesburg. We waren zo door de douane en ook de koffers lagen al snel op de bagageband. We hebben eerst wat geld getrokken uit de muur en toen naar de shuttle busjes van de luchthavenhotels gelopen. Ook daar hoefden we niet lang op te wachten op het busje van The Aviator hotel. Na een lange vermoeiende dag lagen we rond 12 uur in bed. Na een goede maar korte nacht werd ik alweer voor zes uur wakker, door de herrie van aankomende en vertrekkende vluchten en het zonlicht wat al door de luxaflex naar binnen scheen. Pas toen ik de tv aanzette en de berichten op Facebook las realiseerde ik me dat het gisteren in Johannesburg echt noodweer was geweest met overstromingen, ronddrijvende auto’s, ondergelopen parkeergarages op de luchthaven en ook de toegangswegen naar en van de airport waren overstroomd. Hier hebben wij gisteren niks van gemerkt, het shuttlebusje van het hotel kon gewoon via de normale weg rijden en op de luchthaven was er ook niet echt meer iets van te merken. Maar gelukkig scheen vanmorgen vroeg al het zonnetje, we hebben heerlijk buiten kunnen ontbijten en zijn met de shuttle bus van 09.00 uur terug naar de luchthaven gegaan om bij Bidvest onze huurauto op te halen. Ook dat ging vrij vlot, na al het papierwerk konden we eindelijk op weg naar onze eerste bestemming van de reis, Iketla Lodge nabij Ohrigstad. Het rijden ging voorspoedig, al voor 11 uur hebben waren we bij de Highveld Mall nabij Witbank om een koeltasje, verse broodjes en wat drinken in te slaan voor onderweg. Ook hebben we bij Mugg & Bean een heerlijk stuk taart en een drankje op. Na dit intermezzo zijn we verder gereden en al snel konden we van de snelweg af, de heuvels in richting Dullstroom en Lydenburg. Een groot gedeelte van de weg was slecht en zat vol met potholes, maar ook dit hebben we overleefd en uiteindelijk zijn we rond half 4 aangekomen bij onze eerste overnachtingsplek. We hebben vandaag echt geluk gehad met het weer, veel zon, ook wat bewolking maar totaal geen regen. Ook bij aankomst in de Iketla Lodge scheen de zon volop en konden we na het inchecken genieten van het koel drankje bij het zwembad. Toch kwamen na een uurtje de wolken weer tevoorschijn en zijn toen lekker gaan douchen. Om 19 uur werden we verwacht voor het eten. Het menu bestond uit butternut soep, potjiekos en cape brandy pudding. Moe maar voldaan zijn we na een aflevering van de nieuwe serie Blindspot gaan slapen.

Ad en Leonne van den Bosch

Potjiekos??? En ging dat er in?

Vera

Haha, Viv en potjekos! Memorabel!

Liesbeth

En wat is nou potjiekos ???
Kan Peter dat ook eens voor je maken !!

ella

Met POTJESKOS kan je vakantie niet meer stuk toch !!!!