vivianvanriet.reismee.nl

Dag 3 De Panorama Route

Wow wat een nacht, rond half 5 vannacht brak de hel los, onweer, stortregens en harde wind…
Toen we om 7 uur wakker werden regende het nog steeds en was het maar grijs en grauw. Koud was het niet. Na het ontbijt zijn we op pad gegaan en hebben er toch maar voor gekozen om de Panorama Route te gaan rijden. De eerste stop was het goudzoekersstadje Pilgrim’s Rest. Na een korte wandeling zijn we verder gereden richting Graskop. Het werd alsmaar grijzer, mistiger en het regende licht. In Graskop zijn we niet gestopt, het was nog geen tijd voor lunch, anders hadden een pannenkoek kunnen gaan eten bij Harrie’s Pancakes. Vanuit Graskop zijn we noordwaarts gegaan, maar zijn de eerste afslag richting God’s Window voorbij gereden, omdat het te mistig was. Wel hebben we een korte stop gemaakt bij de Lisbon Falls, daar kwam zelfs het zonnetje even tevoorschijn. De volgende stop was bij Bourke’s Luck Potholes, maar wat een drukte hier zeg, bussen vol met toeristen. Na een wandeling en het schieten van mooie foto’s zijn we verder gereden. De laatste stop van deze Panorama Route is bij het uitkijkpunt Drie Rondavels, maar helaas was er van het uitzicht door de mist niks te zien. We hebben een kwartiertje gewacht en toen trok de mist helemaal op en hadden we een prachtig uitzicht op de Drie Rondavels en de Blyde Rivier in de diepte.

Via de prachtige Abel Erasmus bergpas en de Strijdom Tunnel zijn we richting Phalaborwa gereden waar we rond 15 uur aankwamen. We hebben eerst boodschappen gedaan voor de komende dagen omdat Silonque Bush Estate een stukje uit het dorp licht. De weg naar Silonque was slecht, maar eenmaal aangekomen waren we dat snel vergeten. We werden vriendelijk ontvangen, kregen een welkomstdrankje en werden wegwijs gemaakt op de estate. We werden naar huis Yingwe gebracht, het huis van Guido en Mireille, en vielen van de ene verbazing in de andere. Wat een prachtig huis met 2 slaapkamers, 2 badkamers, een gezellige woonkamer, een goed uitgeruste keuken en een prachtig terras met hot tub met uitzicht op de bush. We hadden niet geluncht dus zijn meteen begonnen met het maken van het avondeten, spaghetti bolognese en salade. Binnen 20 minuutjes zaten we buiten aan tafel lekker te smullen van ons heerlijke maaltje. Ook familie waterbok kwam nieuwsgierig kijken en ons welkom heten!

Na het eten was het tijd om even te genieten in de hot tub, helaas geen dieren meer gezien behalve een paar rennende guineafowls.

Na een heerlijke douche nu even rustig de tijd om de verhalen en foto’s bij te werken. We gaan vandaag niet laat naar bed, want we willen morgenvroeg Kruger Park in gaan op zoek naar de dieren.

Ad en Leonne van den Bosch

Hopelijk morgen een mooie dag, zonder al te veel buien!

Guido

leuk om te lezen! Zo zo''n extreme regenbui ook weleens mee willen maken :-) wat moet de drie Rondavels mooi geweest zijn met de o optrekkende mist. De weg naar Silonque ordt om de week gedaan en is dan een week lang heel goed begaanbaar en wordt langzaam slechter. ik denk dat de regenbui niet veel goeds heeft gedaan. hopelijk doen ze hem snel. veel plezier en hopelijk morgen veel dieren!

marianne

wat een leuk begin, van alles al meegemaakt.
Die reis hebben wij samen ook al eens gemaakt, maar dan andersom.
Genieten maar.

marianne

wat een mooi begin.
Die reis hebben wij samen ook als eens gemaakt, maar dan andersom.

Genieten maar.

Marja de Bruin

Het komt allemaal bekend voor. Ook wij hebben deze tocht gemaakt en vonden het allemaal fantastisch mooi.
Hopelijk wordt het weer wat bestendiger.
Veel plezier

ella