vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Kruger Park

Na een goede nacht, wel weer met onweer, bliksem en veel regen, waren we weer vroeg op voor de 2e dag in Kruger Park. Het was droog en zelfs al zonnig, maar het waaide hard. Meteen bij binnenkomst werden welkom geheten door een paar buffels. Bij de Sable Dam was, behalve een hoop vogels, wederom niks te ontdekken. Verder hebben we op weg naar Letaba veel impala’s, een giraf en een kudde buffels gezien. In Letaba Day Visitors Area hebben we vroeger dan gisteren weer een heerlijk ontbijtje klaar gemaakt. Ook was er ontbijt gemaakt voor een grote groep toeristen die in de Sefapane Lodge verblijven. De nederlanders uit deze groep waren wel nieuwsgierig naar ons en kwamen een kijkje nemen.

Vanuit Letaba zijn we naar Olifants restcamp gereden, waar we onderweg heel toepasselijk veel olifanten met kleintjes hebben gezien. Vanuit het restaurant heb je een fantastisch uitzicht over de Olifants Rivier. Na Olifants hebben we de S39 genomen richting Timbavati picknickplaats. Een landschappelijk mooie route en hier hebben we ook aardig wat dieren gezien zoals gnoes, diverse steenbokkies en giraffen. Totdat we stuitten op een grote kudde olifanten en eigenlijk min of meer ingesloten werden. We moesten achteruit omdat moeder, vader en baby ons tegemoet kwamen, gelukkig werkten de auto’s achter ons mee! Al met al heeft het een dik half uur geduurd voordat alle olifanten klaar waren met eten aan bomen net naast de weg!!!!! Spannend….

Net voor de picknickplaats zagen we nog een groep kudu’s heerlijk relaxed liggen in het gras. Bij Timbavati hebben een lekker koel drankje gedronken met uitzicht op de droge rivierbedding waar alleen een paar impala’s te zien waren.

We hadden besloten bij Orpen Gate het park te verlaten, maar tot aan de gate hebben we eigenlijk niks meer gezien. Vanaf Orpen was het nog zeker 130 km terug naar Phalaborwa. Uiteindelijk waren we rond half 4 thuis en zijn we meteen aan de maaltijd begonnen. Nasi, struisvogelfilet sateetjes en satésaus. Het smaakte weer voortreffelijk.

Nu is het tijd voor de F1 in Brazilië, maar door het slechte weer, is de start uitgesteld. Dat wordt nog een lange, maar boeiende avond!

Ad en Leonne van den Bosch

Gelukkig kunnen jullie morgenvroeg een beetje langer in bed blijven liggen, mocht het nachtwerk worden met die F1