Dag 8 Kruger Park

Ook vanmorgen was het weer vroeg, 5 uur op en half 6 gingen we weer op game drive.
Deze begon goed, we vonden al snel een kill van de leeuwen op een baby giraf. Twee leeuwinnen waren lekker aan het smullen, terwijl manlief mooi maar ongeduldig op zijn beurt wachtte.

Al gauw kwamen er andere jeeps bij en moesten wij het schouwspel verlaten.
We reden verder, we zagen kudu’s, impala’s, duikers, steenbokkies, marabou storks en een mooie saddle billed stork die aan het vissen was…

We reden naar het gebied van de cheetah’s, maar na meer dan 2 uur (onze tracker Derick zelfs te voet) zoeken helaas geen resultaat. We dronken koffie, thee en warme chocolademelk om daarna eigenlijk meteen terug te gaan naar de lodge voor ons laatste ontbijtje daar.

Na het ontbijt hebben we afscheid genomen van Frans en Anita (zij blijven nog 2 nachten) en hebben we de koffers gepakt, uitgecheckt en afscheid genomen van onze ranger Aurela, tracker Derick en butler Donald. Een mooie einde van een super verblijf in Moditlo River Lodge.

Het was maar een klein eindje rijden naar de Orpen Gate, want we hadden besloten om door het Kruger Park naar ons laatste adres nabij Hazyview te rijden. Nog voor de officiële ingang zagen we al olifanten, 2 neushoorns en familie giraf. Eenmaal in het park stuitten we meteen al op een kudde buffels, vele olifanten en in de verte 2 leeuwen met een black backed jackal in de buurt. Helaas was het te ver weg voor een mooie foto…

Vanaf Tshokwane zijn we via de H10, een mooie route, richting Lower Sabie gereden. Prachtige vergezichten en op het eind veel dieren zoals zebra’s, gnoes, impala’s, buffels, olifanten en giraffen…

Bij Lower Sabie hebben we een korte stop gemaakt om te genieten van het uitzicht over de Sabie River met de nijlpaarden en een lekker koud drankje te nemen, want het was inmiddels helemaal opgeklaard en erg warm geworden.

Bij het sightings bord zagen we dat er vandaag al veel wild was gespot langs de H4-1 richting Skukuza. Langs en in de rivier zagen we neushoorns, olifanten, 2 x leeuwen helaas verdekt opgesteld onder de struiken, heel veel impala’s, kudu’s, whartogs en hippo’s, maar helaas geen spoor van de luipaard die deze dag op 3 verschillende plekken langs deze route gezien was….

We reden verder via Skukuza naar de Phabeni Gate en zagen nog eens 3 x neushoorns, veel bokjes, buffels, olifanten en bij de Nyamundwa dam lagen er veel nijlpaarden in het water…een mooie afsluiter van 5 fantastische dagen in de bush….

Rond 18 uur kwamen we aan bij Highgrove Country House, een prachtig gelegen lodge net buiten Hazyview. We werden vriendelijk ontvangen en naar onze suites gebracht, hebben daarna snel een douche genomen, want om 19 uur stond het diner gepland. We waren de enige gasten en volgens de manager hoefden we ons niet op te tutten en mochten zelfs in pyjama komen eten bij wijze van spreken. De tafel was mooi gedekt en we werden verrast met een 5-gangendiner…Het eten was heerlijk en hierna zij we moe maar voldaan terug gegaan naar onze suite om alle spullen te pakken voor de vlucht morgen van Johannesburg naar Kaapstad….