vivianvanriet.reismee.nl

Dag 4 van Lake Isabella door Death Valley naar Las Vegas

Het was na een korte en koude nacht vanmorgen weer vroeg dag! De zon stond alweer hoog aan de hemel en werden verrast met een echt amerikaans pancake breakfast!

Om half 9 hebben we Lake Isabella verlaten en zijn op weg gegaan naar Death Valley National Park. Het landschap onderweg veranderde snel. Death Valley is de heetste, droogste en laagste plek van heel Noord-Amerika. Ondanks dit afschrikwekkende imago, is dit Nationale Park erg populair bij natuurliefhebbers. De vallei bevindt zich voor een belangrijk deel beneden het zeeniveau, en wordt omringd door hoge bergtoppen die vaak met sneeuw zijn bedekt.
De unieke flora en fauna hebben zich aangepast aan de extreme omstandigheden. Je vindt hier prachtige zandduinen, uitzonderlijk mooie rotsformaties, schitterende woestijnlandschappen, kraters en ook plekken met culturele achtergronden. De hoogste temperatuur die ooit in het park werd gemeten – in juli 1913 - was 56,7 graden Celcius. De extreme hitte van Death Valley is vooral voelbaar in Badwater; deze zoutvlakte ligt 85,5 meter onder zeeniveau, en is daarmee het laagste punt van het hele westelijke halfrond. Andere populaire bestemmingen zijn de uitkijkpunten Dante’s View, vanwaar je een weids uitzicht hebt over de vallei, en Zabriskie Point, waar je grillig gevormde, kleurrijke rotsen in het woestijnlandschap kan zien. Ook de prachtige zandduinen nabij Stovepipe Wells worden door veel toeristen bezocht.

We hebben diverse stops gemaakt in dit bizarre landschap zoals bij Father Crowley Point, Mesquite Flat Sanddunes, een korte lunchstop bij de saloon in Stovepipe Wells en Zabriskie Point. Het was warm, dik 30 graden, moet je nagaan hoe heet kan in de zomermaanden kan zijn. Onderweg zagen we nog een coyote de weg voor ons oversteken...

Vanaf Death Valley was het nog zo'n 2 uur rijden naar Las Vegas, maar hier kwamen we mede door file pas na 17 uur aan, terwijl om half 6 alweer klaar moesten staan bij de receptie. Ik kreeg een prachtige kamer toegewezen in de Rush Tower op de 20e verdieping.

Het Golden Nugget Hotel & Casino bestaat al meer dan 50 jaar en heeft in al die tijd, ook na diverse verbouwingen, haar Victoriaanse stijl behouden. Het Golden Nugget Hotel is het grootse hotel in downtown Las Vegas en heeft bijna 2000 kamers.Het Golden Nugget hotel bevindt zich op de Fremont Street, een straat die nu weer miljoenen toeristen trekt dankzij de Fremont Street Experience en de vele activiteiten die zich daar op straat afspelen.

We werden in stijl opgehaald bij het hotel, per limousine gingen we naar de Graceland Wedding Chapel, waar we een "nep" Elvis huwelijksplechtigheid tussen onze Angela en Margreet hebben meegemaakt. Wat een feest!!!

Elvis Presley, de koning van de rock-'n-roll, helpt je je klassieke Las Vegas-huwelijksplechtigheid in de Graceland Wedding Chapel onvergetelijk te maken. Graceland biedt een unieke variatie op een traditionele bruiloft. Elvis begeleidt de lieftallige bruid door het gangpad en zingt een aantal van zijn meest memorabele nummers voor het bruidspaar. De Graceland Wedding Chapel is al bijna 70 jaar een icoon van Las Vegas. Het is de perfecte locatie voor je sprookjesachtige huwelijk in Las Vegas en ligt aan de bruisende Las Vegas Strip.

Na deze ceremonie was het tijd voor een bezoek en diner aan The Strip en de avond werd afgesloten met de prachtige Cirque du Soleil Mystere show in het Treasure Island hotel!!!

Peter & Liesbeth

Wat een verschil in beleving van Death Valley en Las Vergas.
Ben benieuwd wat jouw voorkeur heeft ?

Ad en Leonne van den Bosch

En nu maar blijven hopen....

Vera

Wat een afwisselend programma hebben ze voor jullie gemaakt. Iedere dag ergens anders wakker worden. Blij dat je morgen niet getrouwd uit je bedje opstaat. Zou toch schrikken zijn Elvis tussen de lakens te vinden!

Arie en Marja

Inderdaad een groot contrast. Het prachtige landschap van Death Valley (toen wij er waren was het ook niet extreem heet) en de gekheid van Las Vegas dit moet je een keer meegemaakt hebben.