vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Las Vegas

Vanmorgen weer voor de wekker wakker, helaas nog steeds een beetje last van de jetlag...Om 8 uur zijn we gaan ontbijten in The Buffet restaurant, de naam zegt het al, een groot buffet met alles er op en eraan!

Na het ontbijt zijn we te voet naar het Mob Museum gegaan. Het Mob Museum, ofwel:The National Museum of Organized Crime and Law Enforcement bevindt zich in Downtown Las Vegas. Het museum richt zich met haar expositie op maffia geweld, illegale casinopraktijken zoals skimming en het afluisteren door de politie.Het pronkstuk is toch wel de rechtszaal op de tweede verdieping. Hier werd in 1950 en 1951 hoorzittingen gehouden en werden er criminele activiteiten blootgelegd. Ook heeft het museum beslag weten te leggen op een met bloed besmeurde muur van de Sint-Valentijn massacre, deze wordt nu ook tentoongesteld.

Vanaf hier zijn we per bus naar de Strip gebracht waar vandaag een aantal site inspections op het programma staan. We begonnen bij Caesars Palace, Nobu en Flamingo. Hierna is het tijd voor een heerlijke lunch in het Cosmopolitan hotel waarna we ook dit hotel hebben bekeken. Vanuit het Cosmopolitan te voet verder via het Bellagio (waar de fonteinenshow vanwege het vroege tijdstip helaas nog niet te zien was) naar het Excalibur en we eindigen de dag in het Luxor hotel. Wat een indrukken blijf je krijgen bij het zien van deze knotsgekke en luxe hotels. Het diner nuttigen we deze avond in het Hard Rock Cafe.

Maar het echte hoogtepunt van de dag is een helikoptervlucht over de Strip. We worden in stijl opgehaald door een limousine van Sundance Helicopters en krijgen bij aankomst een glas bubbels. Dan moesten we op de weegschaal voor het verdelen van de plekken in de beide helikopters. We kregen Cade als piloot toegewezen en toen kon het avontuur beginnen...Wat gaaf om Las Vegas vanuit de lucht te mogen bewonderen.....en super mooi einde van ons verblijf in Las Vegas! Morgen op naar Los Angeles, de laatste stop van deze fantastische studiereis!

Sander

Hey druk vermoeiend dagje dus
Maar met mooie afsluiting van uit de lucht.
Verl indrukken in korte tijd.

Peter & Liesbeth

Weer een indrukwekkende dag zeg ?!

Roy Guittet

Wat een geweldig verslag van een evenzo geweldige reis

Ad en Leonne van den Bosch

Heel gaaf, en prachtige foto’s op FB

piet

wat ben je toch een bofkont!!!

Arie en Marja

Wat een drukke dag zeg wel fantastisch zo' n helikoptervlucht mooie afsluiting van Las Vegas.