Naar het noorden!

Trip naar Kruger Park - Juli 2011

Naar het noorden 22 & 23 juli

Het regende toen we vroeg in de morgen vertrokken, maar we waren nog geen 50 km verder of het was al kurkdroog. En rond 8 uur kwam de zon over de bergen te voorschijn. We hadden de aanhanger mee, volgeladen met jerry cans omdat de mensen van de brandstofbevoorrading al voor de 2e week aan het staken waren. In de Kaap merkte je er (nog) niets van, en ook niet op deze eerste etappe, maar rond Johannesburg moesten blijkbaar veel benzinestations nee verkopen. Het was niet druk op de N1, misschien wel vanwege het tekort aan brandstof, en we konden daarom heerlijk rustig de ruim 700 km afleggen tot bij de Gariep dam in de Eastern Cape. Het hotel dat we geboekt hadden, lag hoog op een heuvel met prachtig zicht op de grote dam. Het kwik was gestegen van 1 graad in de morgen (bij Matjiesfontein) tot ruim 20 graden. Jammer genoeg lag ons balkonnetje niet meer in de zon, waardoor het toch iets te fris was om daar een aperitiefje te nemen.De Karoo lam was lekker mals en na het eten gingen we op tijd naar bed. Het matras was hard en de kussens waren vreselijk, maar de kamer was verder meer dan OK. De zon scheen de volgende morgen volop en we waren rond 8 uur weer op weg. Op het stuk tot Bloemfontein waren veel wegwerkzaamheden, waardoor we iedere keer weer bij stoplichten moesten wachten. Bijtanken in Bloem ging zonder problemen en ook in Kroonstad konden we nog bijvullen. Het traject door Johannesburg ging snel want in het weekend zijn er natuurlijk minder files en we waren rond 15.30 uur in het Life Hotel. Dat was een aardig hotel, heel trendy met een leuke bar (gedeeltelijk buiten) en een mooi restaurantje. Daar namen we gelijk een wat verlate lunch zodat we niet weer tot in de avond hoefden te wachten op een warme maaltijd. Het was bijzonder smaakvol en goedkoper dan in Gariep. Rond 21.15 uur vertrokken we met de shuttle van het hotel naar het vliegveld dat slechts op 5 minuten afstand lag. De stagiaires die bij de receptie rondhingen, gingen voor de gezelligheid mee,het was dus een hele delegatie die Vivian en Sylvia opwachtte. KL592 landde precies op tijd. Na het inchecken namen we nog een klein glaasje wijn, waarna we allemaal ons bed indoken.