vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Kgalagadi

Vanmorgen weer vroeg op pad in de hoop vandaag weer iets moois te kunnen vinden. We reden naar KijKij waar behalve een paar springbokken en een jackal niets te zien was. We besloten via de duinenweg naar de andere kant te gaan. We zagen een duiker wegspringen in de duinen, maar verder zag we behalve het mooie landschap niets interessants…

Aan de andere kant was het ook bar en boos, behalve springbokken, gnoes en gemsbokken zagen we ook daar niet veel. We besloten te gaan ontbijten bij Auchterloni. Hier raakten we aan de praat met een Oostenrijker die zijn eigen Landrover over had laten schepen en hiermee een prachtige tocht door Zuidelijk Afrika aan het maken was.

Aan het einde van de rivier voordat we de duinen weer inreden zagen we 5 prachtige koedoes, die hadden we hier nog nooit gezien.

In Twee Rivieren checkten we even het internet, namen een ijsje en reden terug naar Rooiputs waar we onderweg nog een mooie secretaris vogel zagen die parmantig aan het rondstappen was.

Terug in het camp relaxten we wat in de schaduw, want het was inmiddels 35 graden geworden. We maakten eten, deden de afwas en gingen nog op een korte drive laat in de middag.

Ook hier zagen we behalve een steenbokje en 2 bat-eared foxes die lui achter de bosjes lagen niet veel.

Bij terugkomst in het camp hebben we een heerlijke douche genomen, genoten van de prachtige zonsondergang met een koel drankje en een snack voordat we weer tijdig ons bedje opzochten.