vivianvanriet.reismee.nl

Tzaneen

Tzaneen 24 juli

Ad's 62e verjaardag begon met de ontdekking dat we onze grote camera met alle toebehoren in Gariep hadden laten liggen. Uit telefonische navraag bleek het ding nog steeds in de kast op de kamer te liggen. De volgende ochtend zouden ze van daar uit proberen om de camera met een koerier in Phalaborwa of Hazyview te laten bezorgen. Het ontbijt was goed verzorgd en daarna reden we nog verder noordwaarts naar onze volgende bestemming. Het was niet druk op de tolweg en ook hier konden we zonder problemen voltanken.Rond de middag arriveerden we in Tzaneen, bij Kings Walden Garden Manor.

Het uitzicht was nog hetzelfde als jaren geleden, adembenemend, maar het guesthouse zelf leek in niets meer op het groezelige B&B van toen. De hele boel had een grondige renovatie ondergaan en het zag er allemaal modern, schoon en gezellig uit. Het was zonnig en warm (ca. 24 graden), en we aten verse, nog warme broodjes uit de keuken met beleg en een glaasje wijn uit eigen voorraad op ons terrasje. Daarna ging de jarige de Formule 1 volgen via de computer en wij dames vonden een plaatsje in de zon bij het zwembad.

Het guesthouse was die avond helemaal volgeboekt en hetaperitief werd geserveerd in de salon bij een knappend haardvuur. We kregen er eerst wat gezonde borrelhapjes bij en later een 'voorsmaakje'. Wij zijn er inmiddels achter dat dit woord niet alleen door Zuid Afrikaners gebruikt wordt maar ook door Belgen. Onze gastheer en kok was overigens een Belg. Het restaurant zag er Europees gezellig uit, mooi gedekte tafels met verse bloemen, kristallen wijnglazen, kaarsjes en ook het 3 gangen menu was bijzonder lekker. Steven had wijn van Mooiblij (van Luc en Annemie in Wellington waar wij op broodbakcursus geweest zijn!). Het was een mooie afsluiting van deze feestdag.