vivianvanriet.reismee.nl

Noordkaap

We kwamen nog bijna een half uur later aan in Kaapstad dan gepland, het was dus een hele korte nacht in Grand Daddy Hotel. Iedereen dook dan ook gelijk het bed in.

Reveille was om 07.00 uur, daarna ontbijt en toen weer terug naar de luchthaven voor de vlucht naar Upington in de Noordkaap. Toen we daar rond kwart voor elf aankwamen, was het heerlijk zonnig en warm. We werden opgewacht doorGawi en Danyvan Khamkirri Lodge, onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten.

Op weg daar naar toe werd er gestopt bij Bezalel Estate waar we eerst uitleg kregen over het distilleren van Brandy, waarna een proeverij volgde van verschillende soorten brandy's, mampoer, witblitz, wijn en port, allemaal geproduceerd op deze estate.

De lunch werd geserveerd in een prachtige tuin, aan een lange tafel onder de bomen. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar zo'n 31graden.

Na de lunch reden we verder via Keimoes, Kakamas en Augrabies Village. Dit gebied wordt ook wel 'The Green Kalahari' genoemd. De 2000 km lange Oranje rivier die als een enorme slang haar weg door de Noordkaap naar de Atlantische Oceaan baant , heeft haar naam aan dit gebied rondom Upington gegeven. De rivier ontvangt zowat een kwart van al het water van alle rivieren in Zuid Afrika en is de levensbron van hele stroomgebied. De vruchtbare oevers worden intensief gebruikt voor de teelt van katoen, granaatappels, fruit, dadels en druiven. Van hier worden veel tafeldruiven geëxporteerd, en de streek is bekend om zijn rozijnen.

Bij de rivier aangekomen werden we met een bootje naar de overkant gebracht. Ook de bagage werd per boot vervoerd. Op het deck met prachtig uitzicht kregen we een welkomstdrankje aangeboden, waarna we naar de kamers werden gebracht. Een enkeling kreeg een mooie nieuwe tent toegewezen, de rest slaapt rustiek cottages. Ik zit alleen in huisje 7, en heb een schitterend uitzicht op de rivier.

In de middag gingen we op 'Nature Walk' met Dawny, waarbij we springbokken met jongen, gemsbokken, elanden, kudu's, zebra's en wildebeest van dichtbij konden zien. Bij zonsondergang gingen we nog eens op game drive, waarbij we uiteraard weer dezelfde dieren tegenkwamen.

Nadat we ons opgefrist hadden volgde een braai buffet op het deck, voorafgegaan door een 'pre-dinner' drankje. Aan een prachtig gedekte tafel kregen we kip, lam, bief en worstjes, met traditionele mielie pap, diverse salades, vers gebakken brood en als toetje Malva pudding voorgezet.

Nog vóór 22.00 uur ging iedereen slapen, bekaf van het reizen en de ervaringen van de afgelopen dag.

Marielle Henzen

Ziet er goed uit! En wat lekker een eigen huisje voor 2 nachten! Ben je al aan het filmen voor de opdracht?

Saskia Ponsen

Ziet er gaaf uit! Veel plezier weer :-)

ella van Boekel

Wat kan je toch prachtige foto's maken !! mijn complimenten hoor !! veel plezier nog en genieten maar !!!

piet en thea

Wat een prachtige foto's en het is weer genieten voor jou met lekkere temperaturen.
Maak er een mooie trip van.

karin

wat een prachtige foto's zeg. En ik ben helemaal niet jaloers hoor op 31 graden.....mist is ook heel erg leuk......