vivianvanriet.reismee.nl

Van noordkaap naar Kaapstad

Na een heerlijke nacht slapen hoefden we gelukkig niet heel vroeg op. Om 8 uur stond het ontbijt klaar, en de koffers moesten gepakt zijn en voor de deuren van alle huisjes staan, deze werden netjes opgehaald en naar de overkant van de rivier gebracht en ingeladen in de aanhanger achter het busje en de jeep die ons rond 9 uur naar de luchthaven van Upington zouden brengen. Iets na tienen kwamen we aan op de luchthaven van Upington en na het inchecken konden we nog een koel drankje nemen in de zonnige tuin van de luchthaven. Om half 12 vertokken we richting Kaapstad waar we om kwart voor 1 aankwamen. Ook in Kaapstad was het heerlijk zonnig weer alhoewel er wel een flinke wind stond. Malcolm (onze chauffeur) stond ons al op te wachten en heeft ons direct naar het hotel voor de komende 2 nachten gebracht, het prachtige design hotel '15 on Orange'.

Hier kregen we een heerlijk welkomstdrankje en we konden meteen aanschuiven voor een 3-gangen lunch! Voorgerecht carpaccio, hoofdgerecht kalfsschnitzel en nagerecht 3 soorten sorbetijs met vers fruit. Dat smaakte natuurlijk voortreffelijk en we zaten allemaal erg vol van deze uitgebreide lunch.

Daarna kregen we de kamers toegewezen, Puck en ik kregen Suite 314. We kwamen binnen en wat een luxe, 2 grote slaapkamers met ieder een eigen badkamer, een zitruimte met grote tv! Met andere woorden prachtig allemaal. Mijn slaapkamer kijkt zelfs uit over de Tafelberg.

We moesten ons meteen weer beneden melden voor een korte presentatie door de manager van het hotel, Douglas Allen. Omdat het hotel, dat pas 2 jaar open is, zo goed loopt hebben ze besloten de hele benedenverdieping te gaan veranderen met nieuwe meubels een groter restaurant en noem het maar op. We zaten op een heerlijke lederen shongololo bank die meer 100.000 rand heeft gekost, dat zegt genoeg!!!! Voor de mensen die interesse hebben: er zijn nog een aantal penthouses te koop!!!!

Daarna kregen we even wat tijd voor onszelf. We hebben wat foto's gemaakt op het dak van het hotel van waar we een nog mooier uitzicht hadden op de Tafelberg.

Om 7 uur werden we verwacht bij Gold restaurant in het Gold Museum.Hier kregen we eerst een djembe sessie wat erg leuk was en daarna mochten we aanschuiven aan een gezellige grote tafel in de binnentuin. Onder het eten werden er diverse afrikaanse dans en zang acts gehouden door het personeel. Het eten, dat zijn oorsprong had in bijna alle landen van Afrika, werd opgediend in kleine potjes.

Rond 22.00 uur zijn we met z'n allen nog naar de Irish Pub The Dubliner in Long Street gegaan, waar het erg gezellig was. Voor we er erg in hadden was het 01.30 uur, we zijn toen snel met een taxi terug naar het hotel gegaan voor een korte nacht. Om half 8 moeten we alweer aan het ontbijt verschijnen..

Judith

Hey Viv,
Wat gezellig je net ff te horen! Maar ga maar snel slapen want morgen MOET je fit zijn. Die haaien wachten op je....
Have fun!

Piet en Marianne

Ik wil in febr. ook wel in dit hotel slapen en dan op de Tafelberg kijken.
Lijkt me geweldig.