vivianvanriet.reismee.nl

Cape Point

Inderdaad een erg kort nachtje, want om half acht moesten we alweer aan het ontbijt verschijnen. Dit bestond uit een uitgebreid buffet met van allerlei lekkers.
Om 9 uur stonden Steve en Malcolm alweer paraat voor onze Cape Point tour. We zijn naar Simon's Town gereden en hebben ons daar klaargemaakt voor het sea kayaking tripje.Het was prachtig weer, de zon scheen volop, dus een prima dag om op het water te vertoeven. We hebben ongeveer 2 uur op zee gepeddeld en heerlijk genoten van de mooie omgeving en de warme zon.

Daarna op het terras van Bertha's restaurant een drankje gedronken.
Vervolgens door naar restaurant Black Marlin voor de lunch, we kregen 3 mooie tafels toegewezen met schitterend uitzicht over False Bay. De lunch bestond uiteraard uit vis, iedereen kreeg een bord met gefrituurde calamari (erg lekker!!!), witvis en prawns, daarbij een salade en gele rijst. Het toetje bestond uit ijs met verse bessen.

Met volle buiken gingen we verder naar Boulders Beach, genoemd naar de reusachtige granietblokken die een natuurlijke beschutting bieden tegen wind en golven. Hier wonen de jackass pinguïns; brilmontuurpinguïns, die vanaf een houten boardwalk van dichtbij te bewonderen zijn. Ze lagen allemaal beschut tegen de wind van de zon te genieten, erg leuk om te zien.

Toen door naar Kaap de Goede Hoop, na een lange fotosessie bij het bekende bord gingen we verder naar Cape Point, en een klim naar de vuurtoren gemaakt. Van bovenaf had je prachtig uitzicht over de zee, False Bay en Kaap de Goede Hoop. Onderweg hebben we zebra's enstruisvogels met kleintjes gezien en uiteraard mochten de bavianen ook niet ontbreken!

Sinds 1936 is de gehele zuidpunt met een oppervlakte van 7750 ha en een kustlijn van ca. 40 km een beschermd natuurgebied. In het Cape of Good Hope Nature Reserve groeit en gedijt niet alleen de veelsoortige Kaapflora, maar ook de eland antilopen hebben hier samen met bontebokken, springbokken, bavianen, struisvogels en zebra's een veilig toevluchtsoord gevonden. De hoofdweg door het park eindigt aan de voet van Cape Point.

Via Scarborough en de M3 zijn we tenslotte teruggereden naar ons hotel. Het diner voor vanavond is gereserveerd in Five Flies, ook in het centrum van Kaapstad.

En morgen is het dan de grote dag met een super grote verrassing: we gaan SHARK CAGE DIVING doenin Gansbaai...dus op zoek naar de GREAT WHITE SHARK....
Hoe gaaf , maar ook erg eng, is dat!!!! Verhalen en foto's volgen zo snel mogelijk!!!!!!!

Anne Stephenson

Ah Jakkes!!!
Ik zou van mijn leven niet in zo'n shark kooi kruipen!
Maar...toch leef je gelukkig nog!
Groetjes van een zeer bang schijthuis! Excuus voor de taal!

leonne van den bosch

De verrassing was natuurlijk niet zo'n verrassing voor "insiders", want wat kun je anders doen in Gansbaai? Maar eng is het wel. We wensen je veel moed!

Irene

Wat spannend!!!!! Succes! X

piet en thea

Hallo Viv, wat een spanning, we zijn weer benieuwd naar het verhaal en hopen op weer mooie foto's. Ik zag net ook de foto's van het draften, ook dat vind ik heel knap van je.
Succes!

Peter en Liesbeth

Hoi Afrikaganger,
Via mam deze website gevonden. Zoals verwacht, geniet je volop.
We wachten met spanning op je volgend verhaal.
Knap dat je het aandurft; ons niet gezien hoor !!!
Succes ermee !!

Kim

En, en???? Hoe was het??? -x-

Leonne van den Bosch

Voor alle ongeruste mensen: Vivian is niet opgegeten door de haai! Ze zitten veilig in Grootbos aan het diner.

Vera

Hey Viv, heb je echt oog in oog gestaan met die haai? dat zou toch geweldig zijn! Lekker eten en slapen daar in die schitterende Grootberg Lodge!