vivianvanriet.reismee.nl

Grootbos

Vanmorgen was het heerlijk uitslapen in een super lekker hemelbed! Om 9 uur hebben we daarna een uitgebreid ontbijt gehad waarbij we uitzicht over de duinen en de zee hadden.
Rond 10 uur zijn we naar De Kelders gereden waar we vanaf de rotsen nog aardig wat walvissen hebben gespot. Het was bewolkt toen we die morgen opstonden maar aan de kust trok het langzaam aan open en kwam de heerlijk warme zon tevoorschijn.

Na genoten te hebben van de walvissen zijn we naar Walker Bay Nature reserve gegaan om daar een wandeling over de rotsen te maken, en wat later over het prachtige brede zandstrand terug naar de grotten. Via een klimpartij over de rotsen kwamen we bij de Klipgat cave gegaan waar we een uitleg kregen over de geschiedenis, en waar we ook mooie foto's gemaakt hebben.

Via een trap weer terug naar boven en vervolgens via de kustweg terug gereden naar Grootbos.

Hier kregen we meteen een heerlijke lunch en rond 15.00 uur hebben we de 'Special Projects' van Grootbos bezocht. Ook hier kregen we weer uitleg over deze projecten door de gidsen Bongani en Billy.

Daarna hebben we een stuk van de Fynbos Trail gelopen, het was warm tussen het fynbos, maar de uitzichten waren prachtig. Dit fynbos behoort tot het zogenaamde Cape Floral Kingdom, een van de zes botanische gebieden ter wereld. Hoewel het Cape Floral Kingdom slechts 0,05% van het 's werelds landoppervlak beslaat, is de soortenrijkdom in dit gebied met 9600 stuks het grootste.

Na de hike zijn we weer terug gereden naar De Kelders en hebben daar op een dek boven de rotsen genoten van het prachtige uitzicht, de spelende walvissen en de zonsondergang, dit alles onder het genot van een glaasje vonkelwijn en wat chipjes. Het was half 8 voordat we terug waren in de lodge, alwaar we ons snel opgefrist en omgekleed hebben voor het heerlijke 5- gangen diner te wachten
Omdat we pas laat gingen eten was het ook pas 11 uur voordat we klaar waren, terug naar de kamer om de koffer weer in te pakken voor onze reis naar Montagu morgen.

Leonne van den Bosch

Bofkonten, wij hadden de hele morgen nog regen en de zon kwam pas te voorschijn tijdens het ondergaan! Mooi hoor daar bij Grootbos.

Barbara

Wat een stoere verhalen allemaal en wat klinkt alles geweldig. Ennuh.... ben je echt aan de wijn?
Veel plezier nog.

Groetjes Barbara

Liesbeth

Nu wachten we op je verhaaltje "Montagu".
Ben zeer nieuwsgierig hoe het nou precies zit met die veelbesproken "wijn" !!!