vivianvanriet.reismee.nl

Robertson & Montagu

Weer een superluxe en rustig ontbijt want we vertrokken pas rond 10 uur in de ochtend. De zon stond al hoog aan de hemel en het was al behoorlijk warm.

We reden via Stanford naar Swellendam door het golvende landschap van de Overberg. In de reeds geoogste graanvelden zagen we veel blauwe kraanvogels.

Swellendam, gelegen aan de voet van de imposante Langebergketen, is gesticht in 1743 en vernoemd naar gouverneur Swellengrebel. De stad ligt aan het Ou Kaapse Wapad, destijds de poort naar het binnenland. Hier pauzeerden de reizigers, vulden hun voorraden aan en lieten hun ossenwagens repareren.

In de Oude Meul in Swellendam kregen we koffie en taart waarna de reis werd voortgezet via de R60 door de prachtige vallei van de Langeberg keten.

In Robertson kregen we een mooie lunch voorgezet in het restaurant van de bekende chefkok Reuben, Reuben's at the Robertson Small Hotel genaamd. Het eten was overheerlijk en ook het kleine intieme hotel zag er fantastisch uit.

We reden door de Kogmans Kloof naar Montagu. Bovenop de kloof kijkt een Engels fort uit 1899 (of wat daar van over is) uit over de weg.

Montagu, ons eindpunt van die dag, was vroeger bekend als 'Agter Cogman's Kloof'. Montagu, in de Kleine Karoo, isbekend om zongedroogde producten en genezende heetwaterbronnen, de Avalon Springs.

Na het inchecken in de Mimosa Lodge waar Puck en ik mooie Gardensuite met een eigen terrasje kregen, gingen we te voet op pad door de kloof naar de heetwaterbronnen.

Het was een mooie wandeling, de temperatuur was inmiddels opgelopen naar 32 graden. We konden dan ook heerlijk afkoelen in het stroompje waar de route gedeeltelijk langs liep.

Na terugkomst namen we een drankje op ons terrasje, waarna het diner werd geserveerd. Het was mijn beurt om jarig te zijn die avond. We hadden namelijk als grap iedere avond iemand zogenaamd jarig laten zijn. Dat was hilarisch want alles werd steeds uit de kast gehaald om de 'jarige' in het zonnetje te zetten!

ad en leonne van den bosch

Ziet er goed uit die reuben's. Weer een adresje erbij om heen te gaan na een Robertson winetasting experience!

Cindy

Hey Viv,
gefeliciteerd met je verjaardag!! ;-)
Tot snel!
xx