vivianvanriet.reismee.nl

Sibuya Game Reserve

Vanmorgen stond de zon weer hoog aan de hemel, en er was geen zuchtje wind. Het was dus al vroeg erg warm, benauwd iets wat in de Westkaap zelden voorkomt. Na het ontbijt deed iedereen waar hij, zij zin in had. Piet ging te voet op zoek naar zijn krantje, en Ad enik gingen naar het strand. Daar was het heerlijk en leeg, de golven waren zeker 2 meter hoog, je kon de branding trouwens horen in ons B&B, toch op een kilometer afstand van zee.

Tegen elven reden we naar Kenton on Sea, waar we moesten inchecken voor onze bijna 1 uur durende boottocht over de Kariega rivier naar het Sibuya reservaat. Net voordat we het plaatsje binnen reden, zagen we in de struiken langs de weg een kleurige Knysna Loerie vliegen. Het was erg warm (34 graden), maar ook heel benauwd. Het water op het eerste stuk van de rivier was prachtig blauw en er waaide zo nu en dan een verkoelend briesje. Na een klein uurtje arriveerden we in het River Camp, waar een mooie lunch voor ons klaar stond.

Het Sibuya Private Game Reserve is ca. 2000 ha groot met veel variatie in terrein en vegetatie. Van open graslanden langs de steile oevers van de rivier naar dichte begroeiing. We zagen ondanks de hitte en het tijdstip toch al snel impala's, zebra's, bontebok en daarna 4 white rhino's met hun brede bek. Ze zijn iets groter dan de black rhino's die bovendien een spitsere bek hebben. We zagen een eenzame giraf, een jonge bateleur arend met een nog groenige bek en groene poten, die eigenlijk niet in dit gebied voorkomt, 3 buffels, en een middelgrote uil, die zelfs de fanger niet direct kon thuisbrengen. Het was inmiddels helemaal bewolkt en het flitste in de verte. De wind was aangetrokken en het werd een stuk koeler.

Verder zagen we cheetah 's van erg dichtbij, een drietal leeuwen (een mannetje, 2 vrouwtjes) en tenslotte een kudde olifanten.

Die stond wat verder weg en omdat het al ging schemeren, besloot de ranger terug te rijden naar de aanlegsteiger. De bootrit was in een kwartiertje bekeken, in volle vaart ging het terug naar het beginpunt. En koud dat het was!! Net voor de onweersbui losbarstte, waren we in ons B&B, en onder het genot van een slaapmutsje werd de mooie dag nog eens doorgenomen.

Anne Stephenson

Genieten jullie met z'n allen maar lekker hoor, maar denk morgen 1 Maart ook even aan mij!
Ga het ziekenhuis in om spataders te laten verwijderen uit linker been!!!!!!!!!!!!!!
Brrrrr..
Lieve groet, Keiran en
Annie

Liesbeth en Peter

Hoi allemaal,
We zijn weer helemaal bij met het lezen van jullie berichten.
Jullie hebben weer veel moois gezien.
Einde van jullie trip bijna voorbij, maar blijf genieten van jullie verder verblijf op Theewaterskloof !!

J

Hey V.

Wat gaaf toch allemaal weer, alleen jammer van het onweer. gelukkig waen jullie optijd binnen.

XX