vivianvanriet.reismee.nl

Garden Route, Plett en Knysna

Gelukkig was de zon er weer bij toen we vanmorgen opstonden. Een prachtig uitzicht op de blauwe zee met schuimende golven.

Na het ontbijt vertrokken we naar Nature's Valley. De mooie Bloukranspas was nog steeds afgesloten, maar het gedeelte van de tolweg naar Nature's Valley was weer open. De erica bloeide overal volop in verschillende kleuren paars. Hier aan de Garden Route alleen al bloeien wel 28 van de 56 soorten die in Zuid-Afrika voorkomen. Nature's Valley lag er zoals altijd prachtig bij. De Grootrivier mondt hier uit in zee en vormt bij de monding een soort lagune. Het was nog heerlijk rustig en we besloten om een kleine wandeling over het strand te maken. Oystercatchers begeleidden ons daarbij, ze vlogen iedere keer op als we dichterbij kwamen om dan een eindje verder weer op het strand neer te strijken. Een mooie pikzwarte vogel met rode bek en rode poten.

Het werd al behoorlijk warm toen we bij de auto terug waren, we reden daarom naar Robberg Nature Reserve in Plettenberg Bay voor onze koffiepauze. Dit natuurreservaat ligt hoog op een schiereiland ten westen van de badplaats. Mooie uitzichten op de stad aan de ene kant, op de Indische Oceaan zover als het oog reikte aan de andere kant. Er stond een verkoelend windje.

We hadden geen zin meer in nog een wandeling, daarom reden we na de pauze maar eerst door naar ons overnachtingsadres: Elephant Hide in Knysna. Hoog gelegen in het woud met zicht op een deel van de prachtige lagune, waaraan de stad Knysna ligt. De opening van de lagune naar zee wordt gemarkeerd door 2 enorme kliffen, de Knysna Heads genaamd. In de lagune worden oesters gekweekt, en het voormalige industriele schiereilandje Thesen Island is nu omgebouwd tot een trendy eiland met leuke restaurants, winkeltjes, boutique hotels en woonhuizen. De kamers in Elephant Hide hadden allemaal lagune zicht, vanuit je bad, je bed, het zithoekje en hetterras. Erg mooi.

Na het inchecken togen we naar Isle de Pain op Thesen Island, een Frans bakkerswinkeltje met klein restaurantje voor een vers broodje en een glaasje wijn. Daarna reden we omhoog naar de Knysna Heads, het was echter te warm om daar lang te blijven rondhangen ondanks de mooie uitzichten.

Terug in onze kamers was het heerlijk koel met de airco aan en iedereen deed waar hij / zij zin in had.

We hadden met Gerrie en Hans (klanten van Vivian, die ook in Knysna logeerden) afgesproken om die avond samen te gaan eten, in Sirocco, gelegen aan de rand van Thesen Island. Dat was een gezellige aangelegenheid met wijn, lekker eten en leuke mensen. Het is weer eens leuk over de reiservaringen van anderen te horen. Het was een zwoele avond, maar toch was er geen plaats meer voor nog een glaasje wijn toen we 'thuiskwamen'!

Gé en Corry.

Viv. We genieten elke dag, veel bekende plekken met geweldige herineringen. groetjes aan Leon,Ad,Marian en Piet.

Hannie (zus van Gerrie)

Hoi Vivian,

we hoorden dat jullie een gezellige avond hebben gehad. Leuk, dat je dit doet. Zojuist die geweldige foto's van je zitten kijken. De tijd gaat snel, over een weekje zitten Hans en Ger weer op de bank! Voor jou ook nog een fijn verblijf.

groetjes, Sjaak en Hannie

Vera

Hallo allemaal,
Potverdorie iedere keer die mooie beelden van de zee, de stranden, jullie met je voeten in de zee, het uitzicht....... Zo prachtig. Beetje pesterig, niet? Stik jaloers hier in Oss! Maar jullie genieten volop, fijn hoor. En ik maar dromen, duurt nog even tot november.
Dikke kus voor allemaal!