vivianvanriet.reismee.nl

Stilbaai, paradijs en zee

We kregen vanochtend een fantastisch verzorgd en uitgebreid ontbijt geserveerd op het deckvan Elephant Hide lodge, al was het nog wel een beetje fris in de schaduw. Daarna reden we weer verder richting westen. Onze eerste stop was in de mall van George. Naast de gewone boodschappen bleef ons allemaal iets aan de vingers hangen, van schoenen tot spijkerbroeken. Het was inmiddels weer behoorlijk warm, we besloten daarom niet de omweg naar Mosselvaai te maken voor een bezoek aan het BartholomeuDiaz museum.Zonde van het mooie weer. Naar Stilbaai was het toen niet ver meer. Ons B&B The Anchorage lag aan de rivier Goukou, die de stad in tweeen deelt. Leuke kamers, allemaal met rivierzicht, een kleine overdekte veranda en een kitchenette, zodat we niet uit eten hoefden te gaan.

Vivian's kamer lag op de eerste verdieping met de ingang aan de achterkant. Annette, de eigenaresse liep voorop over het smalle paadje, toen we Vivian plotsklaps hoorden gillen. Ze spotte een heuse Cape Cobra op nog geen 50 cm afstand van haar voeten! Peter, hun kleine zoontje liep vlak achter Vivian en wij zagen de slang nog net het struikgewas inschieten. Annette schreeuwde in paniek naar het kind en naar haar man, die bij de garages in gesprek was met Ad. Het directe gevaar was toen al geweken, en de mannen konden de slang niet meer ontdekken in het struikgewas. Annette en Leonne moeten ook vlak langs het dier zijn gelopen dat hoogstwaarschijnlijk door hun voetstappen opgeschrikt is geworden.

Na dit avontuur namen we op onze veranda een kop koffie en een boterham, en vervolgens gingen we op onderzoek uit richting strand en dorp. Lappiesbaai is de trots van het dorp want het heeft al jaren lang de blauwe vlag status gekregen. Een mooi wit strand, maar er woei een flinke wind direct uit zee. Kitesurfers waren druk in de weer met hun zeilen en surfplanken. Er zijn hier prehistorische visvallen, die echter alleen bij eb droogvallen en dan te zien zijn.

De Goukou is ca. 17 km bevaarbaar en toen we terug waren, gingen Ad en Vivian dan ook een stuk peddelen in een van de beschikbare kano's.

De wind was hier op ongeveer 3 km van zee weer iets gaan liggen en het was behoorlijk warm op het terras, maar tegen etenstijd, na het ondergaan van de zon was het er heerlijk. Ook het eten met bijbehorende wijn smaakte voortreffelijk.

Cindy

Heerlijk om jullie avonturen te lezen!!
Mijn pap en mam vliegen vanavond terug van J'burg.
Jullie geniet-ze nog even!!
xx

Astrid

brrrr een slang! Goed dat je hem hebt gezien!
groetjes, As

Judith

Hey Viv!
Goed dat je die slang had gezien, zou ook alles bij elkaar hebben gegild! Heb je weer lekker ingekocht in George, je garderobe weer uitgebreid? Ben jaloers op die lekkere zon bij jullie, hier is het maar grijs!
Geniet er nog maar van! Groetjes aan de rest van de vakantiegangers! X Juud

J

Pas je wel een beetje op met al die wilde beesten daar.
Een slang zo dicht bij is niet leuk hoorde je gil hier helemaal haha.
Geniet nog nog even .
Tot snel, xx vanuit CH