vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 Kuala Lumpur

Na een lange vlucht van 12 uur zijn we rond 7 uur aangekomen op de internationale luchthaven van Kuala Lumpur. Onze gids Bam Pen van World Express stond ons in de aankomsthal al op te wachten. Na een korte kennismaking gingen we naar de bus om richting Kuala Lumpur te rijden. We hebben een korte stop in Putrajaya, de administratieve hoofdstad en nationale trots van Maleisie, gemaakt. Het miezerde af en toe, maar de temperatuur was al erg aangenaam. Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur hebben we als eerste de Chinese tempel, Thean Hou, bezocht. Na een kort bezoek aan het nieuwgebouwde paleis van de koning, Istana Negara, en het nationale monument Tugu Negara, zijn we via Little India en Central Station naar Merdeka Square gereden. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar dik 35 graden. Hier werd net de marathon van Kuala Lumpur beeindigd, waar zo'n 100000 lopers aan hebben meegedaan. Via de prachtige shoppingmall KLCC hadden we buiten een mooi uitzicht op de Petronas Twin Towers. Vanuit hier zijn we naar het Corus hotel gelopen, waar ons een lunch werd aangeboden. Na de lunch hebben we nog een korte site inspectie gehad. Daarna zijn we de Menara KL Tower, 421 meter, opgegaan en hadden we een prachtig uitzicht over de hele stad. Uiteindelijk waren we rond 15 uur in het Renaissance hotel waar we een luxe kamer toegewezen kregen. We hebben ons meteen in bikini gehesen en hebben een heerlijke duik genomen in het zwembad van het hotel. Rond 18 uur zijn we met de monorail naar Chinatown gegaan en hebben geshopt op Jalan Petaling en in Central Market. Als afsluiter van de dag hebben mijn roomie Jacqueline en ik heerlijk gegeten in het Hard Rock Cafe om de hoek van ons hotel.

Anne &Keiran

Wat bof jij toch weer, Vivian, met alweer zo'n mooie en interessante reis.
En Nederland hoef je echt niet te missen momenteel he, want het is niks daar met de zomer.Hier vrij zachte winter tot nog toe.
Nog veel plezier en tot wederhorens

Ad en Léonne, Zuid Afrika

Het klinkt goed, we zijn wel een beetje jaloers, vooral op het weer! Maar bij ons was het gisteren midden in de winter niet slechter dan in NL midden in de zomer!
Geniet er maar van.

Peter en Liesbeth

Een goed begin !!
We wachten op je volgende verhaal.

Vera

Zo Viv, je hebt wel heel veel gedaan op de eerste dag. Na zo'n lange reis en het fikse tijdverschil zeker wel een beetje moe. Maar gelukkig krijg je iedere dag een superdelux bedje! Geniet daar!

Jose-John

Wat een leuke reis Vivian.
Wel heel anders als Afrika,maar wel apart.
Geniet er van

Piet en Marianne

Wat weer een mooie eerste dag en al zo veel gezien. We zijn benieuwd naar de volgende dagen.