Dag 2 Melaka

Na een heerlijke nachtrust in een lekker luxe bed ging vanmorgen om 7 uur de wekker. We hebben genoten van een uitgebreid en lekker ontbijtje in het restaurant in de East Wing van het hotel. Om half 9 vertrokken we richting Melaka. Onderweg hebben we nog een aantal "hot showers" gehad, maar eenmaal aangekomen in Melaka scheen de zon volop en was het al dik boven de 30 graden! De eerste stop was bij het Baba Nyonya cultuurmuseum waar we uitleg kregen over een welgestelde Malaj-Chinese familie die in de 19e eeuw leefde. Via de bekende Jonker street en de rivier promenade kwamen we aan bij het Rode Plein. Hier vertelde Bam Pen over de geschiedenis en hebben we foto's gemaakt van het Stadthyus, de Christ Church en de nederlandse molen. Via een wandelpad zijn we St.Pauls Hill opgeklommen waar de ruines staan van St.Pauls Church, die in 1521 door de Portugezen werd gebouwd. Vervolgens is ons een lunch aangeboden in het Equatorial hotel. Na de lunch hebben we nog even een half uurtje kunnen shoppen in Jonker Street. Daarna snel de bus in om op tijd terug te zijn in Kuala Lumpur voor een volgende site inspectie in het Crowne Plaza Mutiara hotel. Een prachtig hotel met perfecte ligging. Ook hier werd ons weer een heerlijk diner aangeboden. Het is inmiddels half 11 's avonds en liggen nog heerlijk in bikini aan het zwembad......wat een super einde van een mooie dag!