vivianvanriet.reismee.nl

Dag 4 Penang

Na een heerlijke nacht in een super lekker bed konden we vanmorgen rustig aan doen! Om half 8 ging de wekker en om 10 uur hoefden we pas klaar te staan voor de site inspectie door het Shangri La Rasa Sayang resort en het zusterhotel Golden Sands by Shangri La. We hebben ontbeten in het Ferringhi restaurant waar we uit een a la carte menu konden kiezen..Heerlijk vers fruit met yoghurt, vers sapje en een heerlijke wafel met rood fruit....Na dit lekkere ontbijt zijn we begonnen met de site inspectie. Rond half 1 zijn we vertrokken richting Georgetown, de hoofdstad van Penang. De eerste stop was bij de Wat Chayamangkalaram, een Thaise boeddhistische tempel, gebouwd in 1845, met een van de grootste reclining Buddha statues van de wereld. Tegenover deze tempel ligt de Birmese Dharmikarama tempel waar we ook een kijkje hebben genomen. Daarna zijn we naar de Kek Lok Si tempel gereden, de grootste boeddhistische tempel van Maleisië. De tempel ligt even buiten Georgetown, bij het dorpje Air Itam, ongeveer 7 kilometer vanaf het centrum van de stad. De bouw van de tempel begon in 1883, en nog steeds is de tempel niet helemaal gereed. Vanuit deze tempel hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Bij de tempel hebben we nog een wens uitgebracht door middel van een "wish ribbon". Vervolgens zijn we naar het historische gedeelte van Georgetown gereden en hebben hier een korte stop gemaakt bij de Seh Tek Tong Cheah Kongsi tempel, een klan tempel in Chinese architectuur en de Khoo Kongsi tempel, die behoort tot de Khoo Kongsi klan. Uiteindelijk hebben we een wandeling gemaakt naar de Chew Jetty met huizen op palen en zijn we geëindigd in het kleurrijke Little India. Het was inmiddels al half 6, dus snel met de bus terug naar het hotel voor een korte opfrisbeurt en toen op naar het Park Royal voor een site inspectie en weer een lekker diner. Via de night market zijn we teruggelopen naar ons hotel! Morgen vliegen we via Kuala Lumpur naar Kuching op Borneo!

Marielle

Op naar de orang-oetans!!!! Gaan jullie naar Semenggoh of Matang?
Ik ben toen in Sepilok geweest (Sabah/Kota Kinabalu) geweest.... is zo geweldig om mee te mogen maken!
Geniet!!!

Lucille

Hoi Vivian,

Het ziet er echt weer geweldig uit...
Veel plezier nog.

Lucille rob en fenna

Henk

Terima kassi banjak voor je prachtige verhalen