vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Op naar Kuching, Borneo!

Vanmorgen ging de wekker weer om half 8 en na de koffer ingepakt te hebben hebben we een laatste ontbijtje genomen in het Shangri La Resort. Om half 10 zijn we vertrokken naar de luchthaven van Penang. Om 12 uur vertrok het vliegtuig naar Kuala Lumpur, nog geen uurtje vliegen vanaf Penang. Na een korte overstap vertrok het vliegtuig met een kleine vertraging richting Kuching op Borneo. Wat een vlucht was dit zeg!!! Bij het opstijgen raakte er een nederlandse vrouw (die in een groep van de Jong Intra reisde) in paniek omdat haar man ineens wegviel. Er waren gelukkig meerdere artsen aan boord en al snel genoeg kwam hij weer bij maar was wel zwak. En dan zat er achter ons een crimineel in de boeien met 3 politieagenten naast hem. Gelukkig hoorden we dit pas toen we weer veilig in de aankomsthal waren aangekomen. Ook daar stond een groot aantal politieagenten de crimineel op te wachten. Na kennismaking met Lim van het lokaal agentschap zijn we richting de stad Kuching gereden. De lucht werd steeds donkerder en opeens kwam het met bakken uit de hemel!!! Via een aantal highlights zoals Chinatown en Cat statue (Kuching betekent "kat" in het maleis) kwamen we rond 18 uur aan bij het Grand Margherita hotel. We zijn ingecheckt en hebben even tijd gehad om ons op te frissen voordat we naar het Hilton hotel zijn gegaan voor het diner en een korte site inspectie. We kregen het diner aangeboden in een aparte ruimte in het Chinese restaurant! Vooraf had ik niet gedacht dat het zo lekker zou zijn...Inmiddels zijn we weer terug in het hotel en hebben net onze daypack voor de tocht naar de jungle ingepakt! Zo lekker slapen zodat we morgen optimaal kunnen genieten van al het natuurschoon in de Bornese jungle!!!

Kim

Gaaf Viv!! Geniet ervan daar!!
Groetjes Kim

Ad en Leonne

Dacht dat dit een wat minder interessante dag zou worden met al dat gereis, maar zo te lezen was het in ieder geval wel spannend! Veel plezier morgen.

Juud

Zo, zo'n spannende vlucht heb je nog nooit meegemaakt!
Veel plezier in de jungle!

x Juud

Karin

Zo maak je nog eens wat mee! Veel plezier in de jungle!!