Dag 2 Marrakech

Na een heerlijke nacht werden we allebei rond half 8 wakker, maar hadden nog geen zin om op te staan. Heb de tv aangezet en tot mijn grote verbazing kwam ik BVN tegen, waar we nog een stukje nederlands nieuws konden kijken en daarna Groeten van Max, waar weer een hoop reisleed voorbij kwam. Rond een uur of 9 zijn we gaan ontbijten, weer keus genoeg deze ochtend! We hadden de shuttle bus naar het centrum van 10 uur gereserveerd en deze ging ook netjes op tijd. Na een klein kwartiertje kwamen we aan bij het beroemde Djemaa el Fna plein waar het nu nog niet zo druk was. De kraampjes waar vers sinaasappesap wordt verkocht waren al in grote getale aanwezig en af en toe zagen we ook al een slangenbezweerder die op zijn fluit de slangen tot leven wekte! Al snel zijn we souk ingelopen, wat een wir war van straatjes met duizenden winkeltjes met leer, kruiden, zilver, fruit, keramiek en noem het maar op!!! Uiteraard is er weer vanalles aan onze vingers blijven plakken...leren instappertjes, horloges en vanavond gaan we op zoek naar een mooi leren jasje en natuurlijk een leren tas, want daar kunnen vrouwen er niet genoeg van hebben! Uiteindelijk kwamen we bij toeval weer op het plein uit waar we op een dakterras met zicht op het plein van een verkoelend drankje hebben genoten. Rond een uur of 1 zijn we weer met de shuttle teruggegaan naar het hotel voor de lunch en nu liggen we al een paar uurtjes heerlijk te genieten aan het zwembad...We pakken straks de taxi terug naar de stad om Marrakech by night mee te maken. Voordat we de stad in zijn gegaan hebben we eerst even gegeten in het restaurant van het hotel. Met de taxi zijn we eerst even langs het kantoor van Supratours gegaan om buskaartjes te kopen voor onze rit naar Agadir! De busreis zal ongeveer 4 uur duren en wat moesten we afrekenen, € 18 voor 2 personen!!! Daarna heeft de taxichauffeur ons afgezet bij het Djemaa el Fna plein en hebben we nog een paar uurtjes geslenterd door de souks!! Daarna nog een lekker drankje gedronken op een van de terrasjes aan het plein....Wat een fijne dag was dat vandaag....