vivianvanriet.reismee.nl

Dag 2 Lake Manyara National Park

Vanmorgen was het weer vroeg dag, om half 9 zijn we vertrokken richting Lake Manyara National Park, maar hebben eerst nog een korte site inspectie gehad in de prachtige Duluti Lodge in Arusha. Rond 1 uur zijn we het nationale park binnen gereden, maar vanaf de poort was het nog 42 km naar de lodge. Het dak van de jeep ging omhoog, dus we konden staand op zoek naar de dieren. De zon stond hoog aan de hemel, het was inmiddels meer dan 30 graden, dus de dieren waren vanwege de hitte moeilijk te spotten. We zagen giraffen, olifanten, waterbokken, impalas en whartogs. Toen kregen we het prachtige meer in zicht dat in deze droge periode voor driekwart leeg staat. Op de plains zagen we grote kuddes gnoes en zebras die daar lekker aan het grazen waren. Ook zagen een grote groep roze flamingos aan de oever van het meer. Verder zagen we nog een aantal keer olifanten, familie mongoose, buffels en een schattige dikdik. Rond 3 uur arriveerden we bij de prachtige Lake Manyara Tree Lodge van @Beyond. Wat een luxe lodge met prachtige suites...Omdat we zo laat aankwamen hebben we meteen gelunched, de tafel was netjes gedekt, als voorgerecht kregen we courgettesoep, als hoofdgerecht werd een etagere op de tafel gezet met lamchops, noodles, sla, en gegrilde groenten. En als toetje kregen we zelfgemaakt aardbeienijs. Om half 4 stond alweer de middag game drive gepland. Tijdens deze drive hebben we nog een aantal keer olifanten gezien. Ook hippos die een lekker modderbad aan het nemen waren. We hebben gestopt voor een sundowner bij de hotsprings, het water hiervan was ongeveer 60 graden. Na de sundowner werd het al snel donker, we zagen nog een jakhals, maar verder niet veel meer, en helaas hebben we ook de beroemde boom klimmende leeuwen niet gezien. Na de game drive was het tijd voor de borrel en daarna weer een heerlijk diner bij het kampvuur onder de sterren. Het diner bestond uit pumpkinsoep, beeffillet met roast patatoes en een chocoladetoetje! Het is inmiddels 22 uur en voor iedereen is het bedtijd na een lange maar super mooie dag....

Ad & Leonne

Volgens mij zijn die boomklimmende leeuwen een fabeltje, ook wij hebben die daar 3 jaar geleden niet te zien gekregen. Dacht overigens dat jullie in die Duluti lodge zouden overnachten gisteren?

Vera

Hey Viv, dat is pas genieten hè? Jammer van de vertraging maar dubbel plezier van de bc lounge. De lodge die je omschrijft lijkt me geweldig, wat een verwennerij daar met de lunches, diners en sundowners tussen al dat moois. Minpuntje geen boomklimmende leeuwen. Als ik erbij was geweest hadden we ze vast wel gezien, ha,ha. Geloof niet in fabeltjes. Je hebt nog prachtige vooruitzichten, wie weet wat je allemaal nog voor de lens krijgt! Geniet Viv!

Marion

Het klinkt weer geweldig Vivian!

Ellis

Fantastisch reisje zo te horen! Geniet ervan, grtjzz

Marielle

Het klinkt allemaal weer super! Geweldig leuk ook dat je er weer een blog van maakt! Budapest is mooi..... maar zal niet aan jouw tripje kunnen tippen... ;-) Geniet er lekker van en blijf zo leuk schrijven. Xxx Jel

John en Jose

Vivian geniet lekker van deze luxe reis!!!