vivianvanriet.reismee.nl

Dag 4 Serengeti National Park

Vanmorgen werden we dus om 6 uur gewekt en om half 7 zijn we op game drive gegaan. We reden eerst naar de Grumeti rivier en zagen een aantal hippos richting water lopen, leuk om deze grote en gevaarlijke dieren ook weer eens buiten het water aan te treffen. Een mooi plaatje in het prachtige licht van de opkomende zon..Aangekomen bij de rivier troffen we de hippos weer aan in grote getalen...ook lagen er al een aantal grote krokodillen op de zandbank naast de rivier te zonnebaden! Ook lag er een dode hippo op zijn rug in het water, die de aanwezige krokodillen wel als een lekkere maaltijd beschouwden. In de vijgenbomen naast de rivier gingen we op zoek naar de zeldzame en zeer schuwe colobus apen, die ook alleen hier in de Serengeti voorkomen. We vonden er 2 hoog in de bomen, maar ze hielden zich helaas schuil tussen de groene bladeren. Ook hier zagen we een jonge bateleur hoog in de boom zitten. Vanaf de rivier zijn we de enorme vlakte weer opgereden en daar stuitten we op een hele grote kudde olifanten die vanuit de bosjes de vlakte overstak om richting de rivier te gaan. Het was een mooi gezicht om ze allemaal (het waren er zeker 50 in totaal) achter elkaar in een rij te zien lopen. Ook waren er gnoes, elanden en zebras aan het grazen. Toen de olifanten op veilige afstand waren maakten we een korte thee en koffiestop. Het tafeltje met tafelkleed kwam tevoorschijn en in een mum van tijd was er koffie, thee en warme chocolademelk met of zonder een scheutje amarula en vers gebaken koekjes en muffins. We zagen een klein vliegtuigje landen op de airstrip van Grumeti. Rond half 10 waren we terug bij de lodge en daar stond het ontbijt al klaar op een prachtig gedekte tafel met uitzicht op de rivier en de hippos. Na het ontbijt hebben we de tassen gepakt en hebben nog snel even wat foto's gemaakt van de prachtige lodge bij daglicht. Daarna zijn we op weg gegaan naar onze volgende lodge in de Serengeti, de Singita Sasakwa Lodge. Onderweg zagen we giraffen, maar even later zagen we 2 kopjes van spotted hyenas boven het gele gras uitkomen. We zagen er steeds meer, totdat we bij een modderpoel aankwamen en daar misschien wel 50 hyenas bij elkaar zagen, vanwege de warme dag lagen ze te badderen in de modder om zich koel te houden...Fantastisch gezich was dat... Rond half 2 kwamen we aan bij de Singita Sasakwa Lodge, die hoog op een heuvel is gebouwd met prachtig uitzicht over de uitgestrekte vlaktes. We konden ook hier meteen aanschuiven voor de lunch, deze was a la carte en ik heb gekozen voor een roasted tomato soup en een club sandwich met homemade fries... Tot onze grote verbazing kregen we te horen dat bijna iedereen een eigen kamer kreeg toegewezen. Ik kreeg kamer nummer 7, genaamd Hemingway's Cottage... Mijn cottage bestaat uit een hal met toilet, woonkamer met sateliet televies, een prachtige slaapkamer met hemelbed, een dressing room, een super grote badkamer met bad en douche, een groot terras met ligbedden en een verwarmd privézwembad met uitzicht over de Serengeti....Wat een op en top luxe accommodatie!!! Na de lunch hadden we 2 uur vrije tijd voordat we weer op gamedrive zouden gaan. Iedereen heeft uitgebreid genoten van het zwembad en de rest van alle luxe in de "kamer" Om half 6 zijn we met ranger Edward op pad gegaan. We zagen al vrij snel een black mamba van 2 meter, één van de meest giftige slangen in Afrika. Eenmaal beneden aan berg begon het te betrekken en ook te regenen. We zagen een olifant die zich aan het uitsloven was voor ons. Het begon harder en harder te regenen en we trokken snel de meegenomen ponchos aan. We hebben in de regen genoten van een prachtige zonsondergang met een grote kudde buffels en acaciabomen op de voorgrond. We waren voor het donker terug in de lodge. Even de tijd om op te frissen om daarna te genieten van een borrel en een heerlijk a la carte diner. Het is inmiddels half 12, dus zeker tijd om te gaan slapen, want het is weer vroeg dag morgen!

keiran en annie

Wij zijn jaloers!
Wat een belevenissen weer allemaal! Het is je gegund en blijf genieten!
Denk nog niet aan het koude kikkerlandje!

Ad en Leonne

Jammer van die regen, maar evengoed prachtig!

Cindy

Ach Viv, volgens mij kunnen je beter daar regen hebben als hier! Het klinkt onwaarschijnlijk mooi allemaal, geniet ervan!

Juud

Hey Viv!
Wat een geweldig verslag van je dagen daar! Een olifant die voor je tent eet, een hyena in de modder, echt heel leuk om dit allemaal te lezen!
Ga zo door, ben super jaloers op je!
X

Vera

Hey Viv, zag vanmiddag bij Irene op facebook de foto van jouw privé zwembad bij die superdeluxe cottage. Wat een feest! Plensbui is dan maar een klein minpuntje.

Piet en Marianne

Ja Vivian, Zandvoort is heel mooi, maar natuurlijk niet te vergelijken met Tanzania.
Geniet ervan, want misschien kom je er nooit meer.
Liefs van ons beiden.
Bedankt voor de mooie kaart.