vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Serengeti National Park

Na een goede nacht in een heel groot lekker bed ging om 6 uur de wekker weer. In de lounge area stond een tafel vol met lekkers klaar..rond kwart voor 7 zijn we vertrokken voor de volgende game drive door de prachtige Serengeti. Onder aan de berg stond dezelfde grote kudde buffels als de avond ervoor. Helaas was het licht nog niet zo goed door de vele wolken en zijn de foto's niet mooi geworden. Op de vlaktes zagen we weer vele gnoes, zebras en giraffen. Ook zagen we 2 jakhalzen voor de jeep uit rennen. Via de radio kreeg Edward door dat er een luipaard in een boom was gespot! Gas erop en eenmaal aangekomen lag de luipaard goed verscholen op een tak tussen de bladeren. Je zag zijn staart bungelen en via de verrekijker zag je het lijf, maar verder hielt hij zich goed verscholen. Op een gegeven moment kwam er beweging en sprong de luipaard uit de boom en verdween tussen de struiken. We zijn omgereden naar de andere kant, maar daar aangekomen zagen we dat hij weer in de boom verdwenen was....dus operatie hopeloos! We zijn verder richting de rivier gereden en zagen daar 4 leeuwen die lekker aan het luieren waren op de zandbank langs de rivier. Aan de overkant van de rivier reed en andere jeep en opeens zagen we een leeuwin die rennend op weg was naar een kudde zebras, een hoop stof, maar helaas is het niet gelukt om een zebra te pakken te krijgen. Op weg terug naar de lodge stuitten we nog op een super grote kudde olifanten, die in stoet op weg waren naar de rivier om te gaan drinken! Ook zag onze ranger vanaf de weg een aantal nerveuze zebras staan die allemaal in dezelfde richting keken. Opeens zagen we 2 kopjes boven het gras uitkomen, het waren 2 cheetahs...de jeeps van de lodges mogen overal van de weg af, dus we waren in een mum bij de 2 gebroeders cheetah. Ze hadden eerder een kill gemaakt en waren net klaar met eten, want ze waren het bloed nog van hun gezicht aan het likken. Terug aan de weg zagen we nog een tawny eagle aan de laatste restjes van de cheetah kill peuzelen. Wat een mooie afsluiting van de ochtend game drive. Door al het moois waren we natuurlijk ook later terug in de lodge, dus we begonnen om half 12 aan een verlaat ontbijt. Het ontbijt smaakte weer erg goed en daarna kregen we nog een korte site inspectie door de lodge. Ook hebben we de stallen bezocht, want vanuit Sasakwa worden meerdaagse safari's te paard aangeboden, en daarna kregen we nog een korte rondleiding door het prachtige nieuwe Serengeti House, een huis wat je voor families of vrienden in zijn geheel kunt boeken, het is niet in woorden te omschrijven hoe prachtig dit is!!!! Op weg naar het Sabora tented camp kwamen we nog banded mongoose, een topi familie en een heleboel zebras tegen. Bij aankomst in het tented camp, wat overigens een echt "Out of Africa" gevoel oproept, kregen we de lunch voorgezet...Wat een heerlijke plek met een prachtig uitzicht over de uitgestrekt vlaktes... Na de lunch hadden we "even" vrije tijd om van het prachtige zwembad te genieten. Daardoor gingen we pas om half 6 op game drive. We hebben in die korte tijd niet heel veel gezien, wel weer een hele groep spotted hyenas met een hoop kleine speelse baby's. Toen we terugkwamen brandde het kampvuur al en hingen er olielampjes in de boom...tijd voor een borrel en een aperatief! Na het diner onder de sterren is iedereen lekker naar bed gegaan, want morgen is het weer vroeg dag!!!

Ad en Leonne

Toch geweldig om dit allemaal te kunnen ervaren. Jammer dat het weer en omstandigheden niet meewerken voor goede foto's maar we hebben er genoeg van cheetah's , leeuwen etc. Geef gewoon je ogen de kost en maak plaatjes van het prachtige landschap want dit maak je zo gauw niet meer mee!