vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 Serengeti National Park

Na een wederom heerlijke nacht in onze luxe tent met overigens heerlijke bedden ging om kwart voor 6 de wekker weer. We kregen een vroeg ontbijt zodat we meer tijd zouden hebben voor de gamedrive. De tafel was buitengedekt, het was al heerlijk weer en bij de waterhole was het druk met giraffen die heerlijk aan het drinken waren. Rond half 7 zijn we vertrokken op onze gamedrive richting Singita Faru Faru lodge. Al snel zagen we een bat eared fox op de weg staan, maar deze schrok van de auto en was ook zo weer verdwenen. Op de open vlakte zagen we giraffen met 3 baby's van 3 maanden oud, zo schattig! Ook kwamen we weer een grote kudde buffels tegen die mooi in de zon voor ons poseerden. Opeens zagen we onder een boom 15 leeuwen liggen die lekker aan het luieren waren. Er was een kleintje bij van 8 maanden, de enige van de 15 die ons nieuwsgierig bleef volgen. De mannetjesleeuw moet in de buurt hebben gelegen, maar we konden hem niet vinden. Een stuk verder vonden we een grote mannetjesleeuw met vrouw en kinderen die eerder die ochtend een wildebeast te pakken hadden gehad. De mannetjesleeuw lag verzadigd uit te rusten terwijl de anderen nog heerlijk aan het peuzelen waren. Je hoorde het kraken van de botten en het trekken aan het vlees en ingewanden. Een prachig schouwspel! In de Serengeti hangen overal blauwzwart gestreepte vlaggen in de bomen. Uit navraag bleek dat deze ingespoten waren met een soort gif, omdat de tseetseevlieg, die hier veelvuldig voorkomt,  juist wordt aangetrokken door die 2 kleuren, daardoor bevonden zich in en rondom de lodges geen vliegen. De vliegen blijken gelukkig geen kwaad meer te kunnen (ze waren vroeger drager van de dodelijke slaapziekte), maar het is een irrantant gevoel als je geprikt word. Om 12 uur kwamen we aan bij de Singita Faru Faru lodge. We kregen gelijk een heerlijke lunch aangeboden, waarna we een korte site inspectie kregen. Toen op naar de prachtige kamer met uitzicht op de waterhole. We hebben tot vier uur vrije tijd, dus bikini aan en lekker genieten aan het prachtige rim flow zwembad ook weer met uitzicht op de waterhole. We zagen bavianen en een aantal bush bokkies en later kwam er nog een kleine kudde olifanten voorbij gelopen. De lucht werd donker en het begon heel erg hard te waaien! Dus op naar de kamer om ons om te kleden,  om 4  uur stond iedereen weer paraat voor de high tea. Het regende inmiddels hard en een aantal van de groep hebben besloten niet mee te gaan op game drive, waaronder ik en mijn roomie. We hebben lekker gebadderd ook natuurlijk weer met een prachtig uitzicht over de vlaktes van de Serengeti (foto's volgen uiteraard nog!) en heerlijk relaxed op ons bed een boekje gelezen! Het is inmiddels bijna half 7 en we hebben nog een uurtje voordat we gaan borrelen en daarna gaan eten! Vanavond vroeg naar bed, want morgen hebben we een lange dag te gaan. We gaan naar de Ngorongoro Crater, dat is ongeveer 5 uur rijden en uiteraard willen we zo lang als mogelijk in de Crater blijven voordat we naar de prachtige Ngorongoro Crater Lodge gaan voor de laatste nacht in Tanzania.