vivianvanriet.reismee.nl

Dag 8 Op weg naar huis

Na een heerlijk laatste ontbijt in de Ngorongoro Crater Lodge zijn we rond half 8 aangereden richting Arusha. De weg op de rand van de krater was verschrikkelijk slecht, we werden door alle hobbels en bobbels weer flink door elkaar geschud. Eenmaal bij de ingang aangekomen ging de weg over in asfalt, heerlijk na al die dagen dirtroads!! Maar helaas betekende dit wel dat we terug waren in de bewoonde wereld en er helaas bijna een einde kwam aan deze super gave studiereis.
Rond 11 uur kwamen we al aan bij de Arusha Coffee Lodge, we kregen een korte rondleiding en aanlsuitend een lunch in de prachtige tuin. Na de lunch hebben we nog een kort bezoek gebracht aan het kantoor van Ranger Safaris in Arusha. Daarna op naar de Lake Duluti Lodge waar we een dagkamer toegewezen kregen. We hadden ruim 3 uur de tijd voordat we opgehaald zouden worden.
We hebben de laatste uurtjes in de zon aan het heerlijke zwembad doorgebracht! Voor vertrek hebben we nog een klein hapje gegeten, maar de kok had zolang werk dat we het allemaal in een paar minuten naar binnen moesten werken! Het was nog een klein half uurtje rijden naar de luchthaven van Kilimanjaro. Deze luchthaven stelt niet heel veel voor, het was er warm en er waren weinig winkeltjes! Om kwart voor 9 zijn we vertrokken naar Dar es Salaam, waar we een korte tussenlanding maakten. De vlucht zat echt helemaal vol, omdat KLM een kleiner toestel ingezet had.
Uiteindelijk was het nog 8 en half uur vliegen naar Amsterdam waar we om half 7 de volgende ochtend aankwamen! Als eerste hebben we afscheid genomen van Maika, die nog door moest vliegen naar Frankfurt! De bagage was er gelukkig heel snel. Toen was het afscheid nemen van de groep en op naar Den Bosch!

Wat een super fantastische studiereis was dit door een prachtig en divers Tanzania!
American Express, super bedankt voor alles! Ik heb genoten en zal deze prachtige reis niet snel vergeten....

Ad & Leonne

Jammer hè dat het voorbij is.... Prachtige foto's, we hebben ervan genoten!

Jan en Mieke

Vivian, we hebben net je prachtige foto's zitten bekijken! Geweldig! Ook weer genoten van je reisverslag! Wanneer is de volgende reis ? Of moet je af en toe ook werken op kantoor ? Geintje ! Ga zo door meid, en bedankt voor je verslag