vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 via Kaapstad naar Rocher Pan aan de westkust

Vandaag begon onze trip met een kort bezoek aan Kaapstad, er moest nog gewinkeld worden voordat we de bush indoken. Het was zonnig en al behoorlijk warm bij vertrek, in Kaapstad echter begon pas net de ochtendmist op te trekken en het was er een stuk frisser. We dronken koffie op een terras aan de Waterfront en tegen half een werd de reis voortgezet. Eenmaal het dichtbevolkte gebied van Milnerton en Blaauwbergstrand voorbij, zagen we tientallen schildpadjes die hun leven waagden door de drukke R27 over te steken. Het was dan ook onvermijdelijk dat er hier en daar een dood exemplaar lag. In het West Coast National hielden we een picknickstop met verse broodjes, het was daar jammer genoeg helemaal bewolkt. Gelukkig klaarde het ten noorden van Langebaan op en eenmaal aangekomen in Rocher Pan Nature Reserve was de zon weer van de partij. Na het inchecken gingen we gelijk op onderzoek uit in het park. Ook hier veel schildpadjes, de pan stond vol met kleurige flamingo's en andere watervogels, en er was een prachtig strand waar behalve een oystercatcher paartje en een enkele dode zeehond geen mens te bekennen was. De nog nieuwe eco cabins waren van alle gemakken voorzien en heel modern ingericht. We dronken een sundowner bij een passende zonsondergang terwijl de braai werd opgestookt. De saté en kip op de bbq, vers stokbrood en sla smaakten heerlijk in de buitenlucht. Als afsluiting een Nespresso koffie. Omdat we de volgende dag een lange rit voor de boeg hadden, gingen we op tijd naar bed.

Liesbeth

Het begin is gemaakt.
We volgen jullie op de reis.
Veel plezier.

nelly cuppen

Heerlijk dat je weer op stap bent !!! Kan ik lekker
meegenieten. Heel veel plezier en ben voorzichtig.
Groetjes en een dikke knuffel, Nelly