Dag 2 Op weg naar Upington in de noordkaap

Tijdens het ontbijt regende het een paar dikke druppels, het was dan ook nog steeds bewolkt toen we even later wegreden. Bij de spoorlijn zagen we een trein vol met ijzererts richting haven bij Saldanha rijden, hij was op de gok meer dan twee kilometer lang, tussen de wagons in nog 3 locomotieven om het gevaarte te kunnen trekken. Bij Graafwater namen we de dirtroad naar Klawer, daarmee sneden we een stuk van 50 kilometer af. Eenmaal op de N7 kregen we te maken met een aantal stop & go's, en dat terwijl we extra niet de veel kortere weg via Calvinia genomen hadden omdat we wisten dat daar wel 21 stops bij wegwerkzaamheden waren! Voorbij de Knersvlakte werd het blauwer en bij Springbok was het al ruim 28 graden. Het werd nog warmer (38) onderweg naar Pofadder en Upington.  Iets na vijven kwamen we aan bij Tshahitsi Lodge in Upington, gebouwd in een heel leuk concept.  Aparte huisjes met een groot deck waarin een braai en een kleine keukenhoek. Binnen een slaapkamer (Ad en Léonne hadden er zelfs twee!) met airco, tv en gratis internet. Een badkamer met ruime douche en een grote buitendouche.  Voor de deur een zwembadje, waar het heerlijk afkoelen was, en een verzorg grasveld waarop springbokken graasden. Na het uitpakken waren we toe aan een welverdiende koude G&T.  Het was al donker toen we begonnen te koken, kip kerrie met sla. Als toetje een koffie/thee met een Danish pastrie. Het was nog lang erg warm maar in de slaapkamer was het met de airco aangenaam.