vivianvanriet.reismee.nl

Dag 9 Op weg naar Sossusvlei in Namibië

We stonden mooi voor acht uur bij de grensovergang van Mata Mata, maar met het invullen van de benodigde formulieren waren we toch een klein half uur verder toen we echt konden gaan rijden. Het eerste stuk van ruim 200 kilometer was doodsaai, in feite het hele eind naar Mariental. Daar hebben we water, broodjes, braaihout en nog diverse kleine benodigdheden ingeslagen, de tank gevuld, waarna we een stuk asfalt hadden tot Maltahöhe. Dat schoot lekker op alhoewel de zandwegen allemaal prima te berijden waren. Zelfs het stuk over de Zarishooogte pas was bijgewerkt. We hoefden niet als de laatste keer tussen de kuilen en de rotsstukken door te slalommen. Het was ook nu weer heet, toen we op de pas even onze benen wilden strekken benam de hete wind je bijna de adem. Het landschap werd van hieraf uitzonderlijk mooi, bergen, gele grasvlakten met hier en daar groene vlekken van bomen en struiken. Tegen half 5 arriveerden we in Desert Camp bij Sesriem, de toegangspoort naar Sossusvlei. We logeerden in self catering tenten die van veel gemakken waren voorzien. Fijne bedden, genoeg ruimte in de slaapkamer met nog een bank en kasten, een badkamer met grote douche en aparte wc. In de buitenlucht een keuken achter canvasdoek (hetzelfde principe als in Upington), een zitje, een braai en een uitzicht over de bergen en de woestijn waar je stil van wordt! Natuurlijk was het even hectisch, allemaal moe en warm van de lange reis, en dan moet toch alles eerst een plaatsje krijgen, je kunt levensmiddelen nu eenmaal niet laten rondslingeren in de Afrikaanse hitte. Maar nadat we ons geinstalleerd hadden en aan een koud glas G&T (met verse citroen) toe waren, konden we eindelijk rustig genieten van deze bijzondere setting in een uniek landschap. Even na zessen werd ons van te voren besteld braaipack afgeleverd, met impala- en oryx steaks, drumsticks en natuurlijk boerewors. Daarbij allerlei heerlijke salades. Een flesje berry bean pinotage van Avondrood maakte de maaltijd compleet. Omdat we toch moe waren van de hitte en de autorit, gingen we op tijd naar bed. In de tenten koelt het natuurlijk een stuk sneller af tot een draagbare warmte dan in een huis. Het was dan ook aangenaam slapen.

Liesbeth

Heimwee !

Annie

Wat weer een avonturen, zeg. Kreeg zo'n 6 berichten binnen op een dag en allemaal gelezen.
Vandaag weer 3 nieuwe berichten, maar..kon die niet open krijgen, was niet beschikbaar, zei het bericht, maar wie weet, morgen mischien wel.
Hoop Ad zijn teen is O.K. Groet voor allen
Annie