vivianvanriet.reismee.nl

Dag 4 van The Outpost naar Punda Maria tented camp

Het was een stuk kouder dan de avond ervoor toen we even voor zes uur naar de lounge liepen waar een kopje thee voor ons klaarstond alvorens we weer op gamedrive gingen. Alweet nam het eerste stuk door de bush omdat het op de open weg nog veel te koud zou zijn. En dat was het ook, maar voordat we daar arriveerden, schoot in het eerste ochtendlicht een luipaard recht voor ons over het pad. Alweet had dit in eerste instantie niet gezien en daardoor misten we belangrijke minuten. Toen we op de plek kwamen, was het dier alweer in de struiken verdwenen. Alweet reed echter de bush in en toen konden we een glimp opvangen van het mooie dier. Het leek wel dezelfde luipaard die we de avond ervoor gezien hadden, ook klein en net zo schichtig. Toen we dichterbij kwamen, schoot het luipaard andermaal het pad over. Jammer. Pas toen we dicht bij de Luvuvhu de bush weer indoken, werd het gelukkig iets minder koud. We reden door een prachtig fever tree forest, hier en daar nyala's, mooie kleine vogeltjes waarvan we de namen alweer vergeten zijn, twee kuddes buffels, kudu's, warthogs, impala's, een aantal bateleurs, een harrier hawk, en kingfishers. Geen enkele olifant.

Het ontbijt was erg lekker, maar toen we daarna wilden gaan douchen en inpakken, stonden de meisjes, die de kamers moesten schoonmaken, al voor de deur te wachten, zo ook de jonge man die de bagage moest ophalen. Van een douche was dus geen sprake meer. Ook het management was nergens te zien toen we af gingen rekenen. Een beetje een raar einde van een mooi verblijf in deze superluxe lodge.

We reden naar het fever tree forest aan de andere zijde van de brug, waar het concessie gebied ophoudt. Hier stootten we bijna gelijk op een kudde olifanten. We namen een kijkje bij de Pafuri picknickplaats, een van de mooisten van het hele park. Prachtige grote oude bomen, bijna tamme nyala's die daar rustig rondscharrelen, en niet te vergeten Frank de vriendelijke oppasser, die ontzettend veel van vogels afweet. We hoefden niet te eten en we reden daarom weer verder door het boomrijke gebied. Veel nyala's, veel olifanten, nog een kudde buffels, veel impala's, veel zebra's, hippo's, krokodillen en ook kudu's. Op weg naar restcamp Punda Maria nog een giraf en een tsessebe tussen een kudde zebra's.

De safaritenten van het Punda Maria tented camp zagen er leuk uit, te bereiken via een houten boardwalk met goede verlichting in de avond. Gelukkig scheen de zon op ons terras volop in de namiddag. Vanuit het balkon keek je in de bush en aan de zijkant iets verder weg op de heuvels in de verte. Buiten een keuken met afsluitbare kastjes (zodat de apen er niet in konden), een groot terras met leuke houten eet- en zitstoelen.
Binnen twee eenpersoonsbedjes, een ruimte met een open kast met schappen en een open hangkastje, verder nog een enkel open schap met spiegel erboven. Aan de ene kant van deze ruimte een toilet, aan de andere kant de ruime douche met wasbakje. Het was aangenaam warm in de tent en later bleek dat het ook in de avond niet zo heel erg afkoelde. We aten spaghetti met sla en daarbij een lekker rood wijntje. We maakten het niet laat want we hadden weer wat slaap in te halen.

Mariola

Wat een raar idee dat het daar ineens zo koud is. Maar je ziet wel heel veel!