vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Rondom Punda Maria

Ad had gedurende de nacht leeuwen horen brullen, maar op onze gamedrive in de vroege ochtend zagen we daarvan geen spoor in de nabijheid van het kamp. Wel olifanten, kudu's, waterbokken, impala's, 2 duikertjes, 2 bateleurs, een parrot, zebra's en giraffen. Onze ontbijtstop was bij de picknickplaats Babalala, die schoon en goed onderhouden was. Daarna reden we een loop, het landschap was erg mooi en de rivieren waren nog goed gevuld met water. Desondanks was er op het eerste stuk weinig wild te bekennen, maar dat werd anders op het tweede stuk. Nijlpaarden, veel olifanten, nyala's, zebra's, giraffen en een ontzettend grote kudde buffels (honderden exemplaren). Het was zonnig en warm, zo rond de 25 graden. Net na de middag waren we terug in het kamp waar we onmiddellijk met de voorbereidingen van de lunch begonnen; pepper beef fillet met sla en take away frietjes uit het restaurant. Op het eind van de middag reden we nog de mooie Mahonie loop rondom het kamp. Ook hier weer veel olifanten, buffels en voornamelijk nyala's en steenbokjes. Bij de kaarsjes nog een glaasje wijn op het terras genomen en daarna naar binnen in de tent omdat Ad nog wat moest werken.