vivianvanriet.reismee.nl

Dag 9 Rundum hause

Na een heerlijke nacht zijn we rond 8 uur gaan ontbijten. Het was nog te frisjes om dat buiten op het terras te doen. Er werden daarna wat huishoudelijke klusjes gedaan, er waren van allerlei kleine dingen die wat aandacht vroegen. Ad en Vivian hebben samen de Weber braai en het droogrek buiten gerepareerd, de draden hingen er eerder erg slapjes bij. Ook kreeg Ad de verwarming van het zwembad weer aan de gang.

Tegen koffietijd was het wel lekker buiten, al was het een stuk minder warm dan de dagen ervoor. Toch was gelukkig de zon regelmatig van de partij (ca. 21 graden).

Halverwege de middag hebben we heerlijk gebraaid, met saté, kippenpootjes, brood en een grote bak sla. Bij het eten kregen we weer gezelschap van een nyala moeder met jong.

Na het eten reden we een rondje over de estate, men mag vrij rondrijden in het bushgedeelte. We passeerden daarbij twee dammen, vol met water, maar op een paar impala's na, die nogal schichtig waren, was daar verder niets te zien. Onderweg zagen we nog kudu's en een giraf. Net voor het donker waren we weer terug en begonnen aan de voorbereidingen voor de tocht naar Kruger Park morgenvroeg. Hoedspruit ligt op ruime afstand van de Orpen Gate, voor ons heel ongewoon omdat we vanuit Kruger Park Lodge altijd in een paar minuten bij de Phabeni Gate zijn.

Tenslotte bij een wijntje nog een tweetal afleveringen van Overspel bekeken op de laptop.