vivianvanriet.reismee.nl

Dag 19 en 20 Dagje thuis en laatste dag Kruger Park

30 juli

Een dagje om uit te rusten, de was te doen, boodschappen aan te vullen en wat werk te verrichten. Zonnig en mooi weer (ca. 23 graden). In de avond de laatste afleveringen van Overspel bekeken.

31 juli

Vandaag had Ad een haastklus af te maken, die kon dus niet mee naar Kruger Park. We hadden daarom besloten pas na het ontbijt met ons drietjes te gaan rijden. De dame aan het hek vroeg ook al waar de 4e persoon was, ze had ons al gelijk de tweede keer dat we bij Phabeni binnen kwamen herkend (zoals ze zelf zei: het geheugen van een olifant)!

We zagen al snel een enkele buffel, olifanten, giraf, zebra's, en een mooie fish eagle bij de dam niet ver van de ingang. Daarna nog olifanten, giraf, zebra's en kudu's. Langs de weg richting Pretoriuskop lag een moeder rhino met jong tussen het struikgewas, iets te ver voor een mooie foto. Bovendien dachten we dat ze er op de terugweg ook nog wel zou liggen. We reden verder naar de Transportdam en misten bijna een jonge hyena, die moederziel alleen langs de weg lag. Het beest kwam gelijk op ons toelopen, tot vlak onder het raam. Zo klein zijn ze nog leuk, zeker als ze de tanden niet laten zien.

Bij de Transportdam was het mooi en rustig, een kleine malachite kingfisher, een kudde waterbokken die een slokje kwam nemen, luie zonnende nijlpaarden en wat later nog een kudde zebra's. We dronken een kop koffie in de auto terwijl we keken. Op de terugweg zagen we de rhino niet meer, die was blijkbaar verkast. Wel veel giraffen, en nog wat olifanten.

Bij Skukuza veel bokken, waaronder ook bushbokken. Een kleine opstopping waar men meende een leeuw gezien te hebben. We hebben even gewacht, maar zijn tenslotte doorgereden. Een kleine twee kilometer verder zagen we nog net een grote mannetjesleeuw in het riet van de oever verdwijnen. Omdat het weer niet ver van het buffelkarkas verwijderd was, vermoedden wij dat dit nog steeds de aanvoerder van de troep leeuwen was die de buffel buit gemaakt hadden.
Op de terugweg nog badderende olifanten, verschillende giraffen, warthogs en zebra's.

Bij Skukuza wilden we een hapje gaan eten, we hadden tenslotte geen eten bij ons. Maar daar was men nog druk bezig met het verbouwen van de restaurants. Men had een zogenaamde boskombuis opgezet, onder tentzeil. Het zag er helemaal niet uitnodigend uit, en ook het eten dat voorbij kwam, kon ons niet bekoren.

We belden Ad dat hij maar een blikje soep moest opentrekken, in de tussentijd reden wij linea recta naar huis. Er was op dit moment van de dag, zo tegen half twee en in 27 graden warmte, niet veel actie meer op het Doispane pad.

Eenmaal thuis op het terras aten we een kopje soep met een sneetje toast en daarbij een klein glaasje wijn.

In de avond waren we uitgenodigd op de braai bij Johann en Ina, het was er gezellig en het weer was goed genoeg om met een vest en een lange broek aan buiten te blijven zitten. Maar ze hadden veel te veel eten klaar gemaakt. We moesten dus weer met een volle buik naar bed! Morgen nog een paar uurtjes genieten van de zon, voordat Vivian helaas weer terug vliegt naar Nederland!

Peter en Liesbeth

Voor Viv zit het er weer bijna op.
Dus voor jou een fijne en goede terugvlucht naar Amsterdam.
Voor Ad, Léonne en Sylvia nog een prettige voortzetting van de reis.

marianne en piet

Vivian, een goede reis naar N.L. het is hier ook prachtig weer.
Voor jullie drietjes nog een hele fijne vakantie.
Liefs van uit Blerick.

Vivian, een fijne vlucht terug naar NL. Het is hier ook prachtig weer.

Voor jullie alle drie nog een fijne vakantie.

Liefs van uit Blerick.

Arie en Marja

We genieten weer van de reisverhalen, wat hebben jullie veel wild gespot. De foto's zijn ook prachtig.