vivianvanriet.reismee.nl

Dag 2 Niagara Falls

Omdat we gisteren vroeg zijn geslapen waren de meesten van ons al rond 5 uur wakker (te zien aan de vroege reacties op Facebook). Om 7 uur zijn we gaan ontbijten, ik heb pancakes met vers fruit genomen, dat smaakte weer erg goed. Toen we klaar waren stonden de busjes van Cruise Canada al klaar om ons naar het camperdepot te brengen, wat op een half uurtje rijden van het hotel lag. Tijdens het in orde maken van alle benodigde paperassen kregen wij een film te zien over het reilen en zeilen van de camper. Buiten stonden er drie 30ft (9.30 meter!) campers voor de dames en een 25ft camper voor de heren klaar. Wat een gigantisch grote camper....Ook hier werd nog een keer uitgelegd hoe alles werkt en kregen we campingstoelen en personal kits overhandigd. Na een proefritje over de parkeerplaats was het tijd om te vertrekken! Sandra was onze eerste chauffeur, de eerste stop was bij gigantisch grote Walmart om onze eerste boodschappen in te slaan...en hoe, 10 volle tassen, totale kosten voor ons vieren, CAD 272!!!! Daarna snel op weg richting Niagara Falls waar we om 1 uur verwacht werden voor een helikoptervlucht, hoe gaaf is dat! Maar al snel kregen we een telefoontje van Patrick dat we het wat rustiger aan konden doen vanwege het slechte zicht bij de Falls. Het was niet koud, maar wel bewolkt met af en toe wat regen. Tegen half twee naderden we Niagara Falls en hadden meteen al een spectaculair zicht op deze mooie watervallen met de opstuwende nevel! We werden ontvangen door Lori Reed van Niagars Parks. Ze heeft het bezoek aan de watervallen en het diner voor ons geregeld. Eindelijk konden we de falls van dichtbij bekijken, ook het zonnetje brak door, dus beter kon het niet. We hebben eerst de "Journey behind the Falls" gedaan, wat een geluid als je vlakbij de watervallen naar beneden hoort donderen! Ieder uur  stroomt er tot  15 miljoen m3 van Lake Erie via de hoefijzervormige  Horseshoe Falls aan de Ontario kant en via de American Falls aan de zijde van New York State in Lake Ontorio. Hierna zijn we via de Niagara Parkway langs de watervallen gelopen, elke hoek gaf wel weer een ander prachtig uitzicht. Om 16 uur zijn we met de Hornblower (deze vaart vanaf de Canadese kant, the Maid of the Mist vaart vanaf de Amerikaanse zijde) heel dicht tot aan de falls gevaren. Uiteraard kregen we een mooie rode poncho aan, wat ook zeker wel nodig was, want nat werden we zeker!!! Na de boottocht kregen we het slechte nieuws te horen dat de helikoptervlucht helaas niet door ging. Daarna was het tijd voor een heerlijk drankje in Edgewaters Grill waar we ook een diner aangeboden kregen met ook weer een prachtig uitzicht op de watervallen. Via de prachtige Niagara Parkway kwamen we rond half 8 aan op de Vine Ridge campground waar het installeren van de campers kon beginnen! Elektriciteit en water moesten aangesloten worden, boodschappen opgeruimd worden en uiteraard moesten we de bedden nog opmaken. Daarna op weg met onze dollar munten naar de douches en toiletten, die waren verouderd en niet heel erg fris, maar de douche was gelukkig wel lekker warm en dat is belangrijk! Nog een drankje gedaan in de camper en toen zijn we rond 22 uur lekker gaan slapen.

Ad en Leonne van den Bosch

weer een prachtige ervaring om ook deze Falls ( na de Victoria Falls) te mogen aanschouwen. Nu nog ooit de Angel Falls!

Peter en Liesbeth

Wij hadden wel The Maid of the Mist vanaf de Canadian Side en dus de blauwe poncho's.
Dus toch wel wat veranderd in de jaren.
Wij vonden het ook super om het te beleven. Het schijnt er vaak niet helder te zijn, maar wat wil je met al dat water. succes met het rijden van zo'n bakbeest.