vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Killarney Provincial Park

Toen we gisteren op de campground aankwamen bleek een stop bij de Bridal Veil Falls toch wel de moeite waard te zijn geweest volgens de "Golden Girls" camper. Sandra, Els en Anjes besloten toch nog weer helemaal terug te rijden. Ik heb lekker even mijn blog en facebook bijgewerkt in de games room waar volop WIFI was. Daarna heb ik als dakloze (omdat ons huis op wielen weg was met de meiden) heerlijk gegeten bij de mannen. Op het menu stond biefstuk, stokbrood met mijn eigen gemaakte satesaus en sla. Een heerlijk maaltje na een mooie dag. We hebben na het eten nog lekker wat gedronken en zijn toen gaan slapen. Ook het grootste gedeelte van de nacht heeft het geregend! Toen we 's morgens wakker werden was het droog, maar natuurlijk erg drassig en modderig op de camping. Rond 9 uur zijn we vertrokken en vandaag was het mijn beurt om de rijden! Spannend dus! Eerst hebben we een stop gemaakt bij het RV dumping station om het afvalwater en het toilet te legen. Een vies karweitje, maar het was zo gepiept. Via de prachtige Highway 6, waar we even af zijn gegaan bij de Whitefish Falls voor een korte fotostop (hier brak zelfs het zonnetje even door), reden we richting Sudbury. Hier wilden we eigenlijk een stop maken voor de lunch, maar het was nog aan de vroege kant dus we besloten door te rijden naar Killarney Provincial Park. De weg naar park was fantastisch mooi en eindigde in het dorpje Killarney, waar we heerlijk gelunched hebben in Sportman's Inn met uitzicht over het haventje. Ook hier hadden ze goede WIFI. Het rijden met z'on grote camper is even wennen, maar als je eenmaal gewend bent rijdt het fantastisch!! Rond 15 uur kwamen we aan op Lake George campground en besloten na het installeren van de camper een trail te gaan lopen. Er waren volgens de receptioniste beren gesignaleerd, maar deze hebben we vandaag helaas niet gevonden. Met het lopen van de Granite Ridge trail waren we zo mee klaar omdat het wandelpad heel nat was en soms zakte je tot je enkels in de modder. Toen op naar Lake George waar kanovaarders zich klaar maakten voor een meerdaagse trip. Ook hier scheen het zonnetje weer even, koud was het wel, ik denk een graad of 10. Na een kort wandelingetje langs het meer ben ik teruggelopen naar de camper en heb even snel schoongemaakt met de franse slag. Toen alle campers waren gearriveerd hebben we gezellig met z'n allen rond het vuur gezeten, dat we met hulp van onze Canadese buren, Rob en Robin, hebben aangekregen. Toen het wederom begon te regenen is iedereen gaan koken in z'n eigen camper. Wij aten pasta en omdat we genoeg hadden hebben Patrick en Peter met ons meegegeten. Rond half 11 is iedereen lekker z'n bedje ingedoken en het heeft de hele nacht aan een stuk geregend!

Ad en Leonne van den Bosch

stoer hoor met zo'n grote camper te rijden. Jammer van het weer, maar het is niet anders.

Peter & Liesbeth

Alweer geleerd om met een camper te rijden. Echt jammer dat jullie géén beer zijn tegen gekomen !!

Vera

Jammer, geen beren op de weg! Wel echt weer voor een flinke neut. Maar daar ben je niet weg van hè? Dan maar onder de warme douche.
Kreeg al de reisverslagen van de laatste dagen in een keer. Zal wel door de regen komen dat je nu tijd had.