vivianvanriet.reismee.nl

Dag 7 Algonquin Provincial Park

Vanmorgen hoefden we niet zo heel vroeg op, omdat we 2 nachten op Lake of Two Rivers campground verblijven. Els heeft rond 8 uur de bestelde versgebakken broodjes bij de campstore gehaald, die ons heerlijk smaakten! Om 10 uur moesten we ons verzamelen bij de bike rental shop voor een mountainbike tocht door het prachtige Algonquin Provincial Park. Onze gids Randy had veel te vertellen over zijn fietsavonturen over heel de wereld. Hij heeft meerdere keren een 120-daagse fietstocht begeleid van Cairo naar Kaapstad en ook in alle andere werelddelen heeft hij wel gefietst! De tocht was prachtig, helaas ook dit keer geen wildlife gespot. Het was koud en af en toe kregen we een kort regenbuitje over ons heen, maar dat mocht de pret niet drukken. Randy miste een afslag waardoor we een uurtje langer hebben gefietst! Bij terugkomst rond 13 uur had iedereen trek van de inspanning en hebben we de verse broodjes van vanmorgen gegeten met roerei, heerlijk! Daarna hebben we de Two Rivers trail (2.3 km) gelopen, een mooie wandeling met prachtige uitzichten en veel nieuwsgierige eekhoorntjes! Toen was het tijd voor een borrel met wat lekkers, we hadden ondanks de kou alle stoeltjes en tafel buiten neergezet, maar ook toen begon het weer te regenen, dus maar weer snel naar binnen. Ik had het zo koud dat ik lekker lang ben gaan douchen om het weer warm te krijgen en nu ben ik in de warme camper mijn blog aan het bijwerken. We hebben de restjes van gisteren als eten opgewarmd en zijn lekker vroeg gaan slapen. Helaas ging rond 23 uur het koolstofmonoxide alarm af, we hebben een aantal extra ramen opengezet, maar achteraf bleek het gelukkig loos alarm te zijn...

Ad en Leonne van den Bosch

Oeps, klinkt eng van dat alarm. Gelukkig toch kunnen genieten van de mooie natuur. Over een paar weken verlang je misschien nog wel eens terug naar de Canadese koelte!

Peter & Liesbeth

Vandaag een sportieve dag !!

Arie en Marja de Bruin

Jammer dat het zo koud is en het zoveel regent.
Maar zo te lezen hebben jullie het wel leuk. Geniet er nog van.

Vera

Ja, Viv en Ad & Leonne, we verlangen altijd naar iets wat we nu niet hebben. Maar ik ben toch blij dat we geen fietsen hebben in Nam haha
Toch wel heerlijk Viv zo'n sportief dagje. En zoals ik zie een prachtige natuur.
Blij dat er niets ernstigst aan de hand was met dat alarm en dat we jou weer heel terug krijgen hier!
Geniet nog effe daar!

annie stephenson

Heerlijk! Op de fiets en in de kou! Daar heb ik heel soms nog wel eens heimwee naar.
Groet, Annie
P.S. En wat knap dat jij in zo'n grote camper durft te rijden!