Dag 9 Toronto en terug naar huis

Na een snel ontbijt hebben we met z'n allen de spullen opgeruimd, afgewassen, koffers verder ingepakt, camper geveegd en ontkoppeld...Rond 9 uur was het tijd om ook de laatste camping achter ons te laten en richting Toronto te rijden om de campers bij Cruise Canada in te leveren. Hier waren we netjes op tijd en zelfs de bus voor de stadstour door Toronto stond al klaar. Fred was onze chauffeur en gids voor de dag en heeft ons al rijdend alle hoogtepunten van de super leuke stad Toronto laten zien. We kwamen door verschillende wijken zoals Yorkville (met fraaie Victoriaanse herenhuizen, groene en fleurige straten, binnentuinen, chique boetieks, exclusieve galeries, boekhandels, uitmuntende restaurants en terrasjes), Chinatown, Financial en Entertainment District en Harbourfront. Om twee uur werden we verwacht voor de lunch in hotel Bond Place, die goed verzorgd was. Hierna kregen we nog een aantal kamers te zien, die er prima en modern uitzagen. Na de site inspection zijn we de stad ingelopen en stuitten al snel op een grote menigte mensen in Yonge Street. Er bleek vanavond de eerste ijshockey wedstrijd van het seizoen te zijn tussen de Toronto Maple Leafs en Montreal Canadians. Er waren podia, er werd van alles gratis uitgedeeld en er liepen cameraploegen rond, een gezellige drukte van jawelste. Via het Eaton Center, een erg grote shopping mall hebben we een drankje gedaan in het Hard Rock Cafe. Toen terug naar het hotel waar Fred alweer stond te wachten om ons naar de CN tower te brengen. De snelle glazen lift bracht ons in minder dan 1 minuut naar een hoogte van 346 meter. De toren zelf is 553 meter hoog! Prachtige uitzichten over heel de stad ondanks dat het weer helemaal bewolkt was geworden. Een super mooi einde van de laatste dag van een ongelooflijk gezellige en leuke studiereis door Oost Canada! Rond 20 uur kwamen we aan op Toronto Pearson Internatonal Airport waar het inchecken bij Air Transat erg snel en efficient verliep. We hebben nog een hapje gegeten en uiteraard nog even op internet rondgekeken voordat het vliegtuig om 23 uur vertrok richting Amsterdam. De vliegduur bedraagt volgens de piloot iets minder dan 7 uur, dus landen morgen voor de geplande aankomsttijd weer op Nederlandse bodem! Ik wil iedereen en natuurlijk ook Kuoni Tenzing Travel bedanken voor een super leuke, mooie en vooral gezellige studiereis...