vivianvanriet.reismee.nl

Dag 5 Naar Erindi Private Game Reserve

We zitten volgens afspraak vroeg aan het ontbijt, te vroeg voor de kok, want hij kan de bestelling voor de eieren niet onthouden. Maar de cappuccino smaakt geweldig. Niet lang daarna zijn we weer op pad. Terug richting Mariental, dan noordwaarts richting Kalkrand. Tussen Kalkrand en Rehoboth steken we de Tropic of Capricorn (oftewel de Steenbokskeerkring) over. Na Rehoboth wordt het drukker op- en mooier langs de weg; heuvelachtig en meer groen.

In Windhoek hebben we de Super Spar snel gevonden. Ze hebben daar van alles, van allerlei soorten brood, vleeswaren en vers vlees tot drank, maar geen mooie verse groenten. We drinken een melkachtige kop koffie bij Mug & Bean en rijden dan weer verder naar het noorden. De lucht is blauw en het is omstreeks 31 graden. Het is over drieën als we het Elephant Camp van Erindi Game Reserve binnen rijden. Het is er mooi rustig, dat zal morgen, zo net voor het weekend, wel anders worden. We checken in en reserveren een game drive voor de volgende ochtend.

Nadat alles een plekje heeft gevonden in de twee chaletjes nemen we eerst een drankje en een hapje op het terras. Dat ligt mooi beschut en in de schaduw, met zicht op de dam, waar omheen diverse bankjes onder een rieten dak. In de hoek van het terras de onontbeerlijke braai. Vóór het terras, richting dam, nog een vuurplaats waar je in de avond lekker bij het kampvuur kunt gaan zitten. Ieder chaletje heeft twee slaapkamers, een badkamer en een keuken annex zitplaats. Er hangt een tv, maar is er geen BVN beschikbaar.

Het Erindi Private Game Reserve ligt in een bergachtig gebied in de Erongo regio. In de taal van de Herero betekent Erindi: 'een plaats van water'. Het reservaat is 71.000 hectare groot en heeft meer dan 12.000 wilde dieren, waaronder verschillende uitstervende en bijzondere diersoorten. Het wild, zoals de leeuw, cheetah, luipaard, olifant, giraffe, nijlpaard, krokodil, wilde hond, serval kat, veel verschillende antilopen, baviaan, struisvogel en zebra, loopt vrij door het park heen. Het landschap in Erindi is zeer gevarieerd: van bergen tot savanne en open grasland.

We beginnen vervolgens met vereende krachten aan de voorbereiding van het eten. Er staat nasi goreng op het programma en we laten het ons goed smaken. Daarna gaan we aan het water, met zicht op het nijlpaard en een luie krokodil, een beetje uitbuiken. Niemand heeft zin om rond te gaan rijden, en we doen het heerlijk rustig aan. Zodra de zon gaat zakken, wordt het vuur aangemaakt. Met een laatste glaasje wijn is dat erg gezellig. Geen buren om ons heen, geen gillende kinderen, alleen het geluid van de kikkers, een late vogel en de hippo.