vivianvanriet.reismee.nl

Dag 6 Erindi Private Game Reserve

In de vroege ochtend horen we een leeuw, niet zo heel ver van het kamp vandaan, menen we. Ook als we tegen half zeven naar de receptie lopen voor onze gamedrive horen we hem opnieuw.

We hebben geluk en pech tegelijk. Geluk omdat we inderdaad in een normaal safarivoertuig gaan rijden. Met ons vieren en nog drie andere mensen. Pech omdat Erwin, onze ranger, gewoon de paden pakt die je ook met een self drive permit mag rijden. Erger nog, we nemen dezelfde 4x4 Canyon route die Ad en Leonne afgelopen maart zelf hebben gereden, alleen in omgekeerde volgorde (en daar zelfs helemaal alleen een luipaard gespot hebben). Niets rondrijden in de buurt van de lodge, waar je als kampeerder of bewoner van een self catering huisje niet mag komen. En waar het meeste wild zit, onder andere leeuwen en wilde honden! Pech ook omdat Erwin heel enthousiast wordt van een paar impala's en springbokken, en dan vervolgens elanden, steenbokjes, kori bustards en een grote eagle over het hoofd ziet. Wij laten het maar zo, tenslotte is dit niet onze eerste gamedrive en om nu bij ieder bokje stil te gaan staan, zien we niet zitten.

Eindelijk zien we ook twee mooie jonge olifant bulls en een black rhino. Daarvoor gaat Erwin zelfs van het pad af, met waarschijnlijk een dikke vette fooi in zijn achterhoofd. Mooi niet dus! Maar de leeuwen krijgen we niet gevonden.

Weer terug in ons kamp, zien we de hippo in vol ornaat op de oever van de dam rondlopen. Ook black wildebeest komen een slokje drinken. We ontbijten en doen wat klusjes; een wasje, wat foto's inladen en gewoon verder niets. Het is een warme dag, veel te warm om je druk te maken, zelfs te warm om aan het zwembad te gaan liggen. We slaan de lunch over en gaan in de tweede helft van de middag braaien. Saté van beef fillet, drumsticks, gemengde sla, gebakken aardappelen, aardappelsla en stokbrood. Het smaakt voortreffelijk.

Daarna stappen we in de auto en rijden naar de Lodge, onder het mom van: "Viv is een travel agent en wil daar graag een kijkje nemen". We krijgen direct een permit, de zon is nog erg warm als we de meer dan 30 km naar het zuiden rijden door een mooie omgeving, We zien een giraf het pad oversteken, enkele kudu's, een paar steenbokjes, wildebeest, warthogs, springbokken en impala's. De lodge telt wel 51 suites, maar alles ligt er mooi verzorgd bij zonder massaal aan te doen. We mogen even binnen kijken in de enige suite die nog niet bezet is! En rijden dan weer terug. En we snappen nu pas waarom de gasten van Camp Elephant niet op gamedrive gaan in het zuidelijk gedeelte. Het is gewoon veel te ver. En het zou veel en veel te druk worden met safari voertuigen in dat gedeelte. Waarom dat niet eerlijk verteld of vermeld wordt, is ons een raadsel.

Het is nu inderdaad drukker in Camp Elephant. Alle huisjes naast ons zijn bezet. We gaan afwassen, de meeste bagage alvast in de auto bergen en dan genieten van een koud drankje bij de ondergaande zon. En als later op de avond te veel vliegend ongedierte op ons af komt, we zien zelfs een schorpioen op het terras rondlopen, gaan we naar binnen en maken ons op voor de nacht.