vivianvanriet.reismee.nl

Dag 17 Via Kaapstad naar huis

Wat later op dan we gewend zijn, want het ontbijt wordt pas om 8 uur geserveerd. De zon staat al hoog aan de hemel en als we op weg gaan, is het al achter in de twintig graden. We zijn al snel in Langebaan, waar we door het West Coast National Park rijden. We zien twee slangen, een zwarte en een lange dunne bruine, een grote kudde elanden, een red hartebeest, een duikertje en ontelbare schildpadjes.

We rijden naar de landtong tussen de lagoon en de Atlantische Oceaan en drinken een kop koffie bij de picknickplaats "Preekstoel" direct aan de Lagoon. We hebben een fantastisch uitzicht op de azuurblauwe lagoon en op Langebaan.

Op het water zijn mensen aan het "suppen" (standing up paddling). We rijden weer verder richting Kaapstad. Bij Bloubergstrand houden we een korte fotostop, want van hieruit heb je het mooiste zicht over het water op Kaapstad en de Tafelberg en Robben Island aan de andere kant. Het is inmiddels over de 30 graden en bijna windstil.

Op V&A Waterfront gaan we eerst even shoppen, alvorens we door Vera worden getrakteerd op een lunch bij Harbour House. Het is erg lekker maar ook erg machtig, we zitten er goed vol van.

Als we rond 5 uur vertrekken met een door de car Wash in de parkeergarage schoongemaakte auto, moeten we aansluiten in de file. Het duurt daardoor wat langer dan normaal voordat we na meer dan 7000 km door m ooie, totaal van elkaar verschillende landschappen gereden te hebben, weer thuis voor de deur staan.

Op 28 november zijn Ad en Vivian, heel moedig, met een kado gekregen tegoedbon een “shark cage dive” in Gansbaai gaan doen, een fantastische ervaring!

sandra

wow, shark cage diving, jullie durven !

Marja de Bruin

Je hebt weer een mooie reis gemaakt met je ouders.