vivianvanriet.reismee.nl

Dag 1 en 2 Op weg naar Zuid Afrika en Zimbabwe

Het was vroeg dag toen we zondagmorgen naar Schiphol reden. We hadden een kleine omleiding vanwege wegwerkzaamheden op de A4! Maar nog voor achten waren we op Schiphol en werd de auto netjes overgenomen door een medewerker van Central Parking. We hadden al online ingecheckt dus hoefden alleen onze tassen maar af te geven. Onze reis kon beginnen! We hebben eerst nog een lekker broodje gegeten bij La Place op Schiphol Plaza, want ik had cheques gewonnen met een e-learning cursus over Schiphol, altijd handig!!! We vertrokken iets later dan gepland, maar kwamen uiteindelijk een kwartier eerder aan in Johannesburg. We vlogen trouwens met een nieuw toestel met grotere persoonlijke tv schermpjes en betere stoelen. En ook was de cockpit gevuld met maar liefst 3 piloten! Eenmaal aangekomen in Johannesburg moesten we ons melden bij de Information desk waar iemand van de Safari Club klaar zou staan om ons naar het hotel te brengen. Helaas moesten we nog bijna drie kwartier wachten op een groep studenten uit Engeland, die ook in hetzelfde hotel verbleven. Tijdens het wachten werd ons medegedeeld dat er helaas iets fout was gegaan met de reservering, OVERBOEKT dus! We werden ondergebracht in een zusterhotel, Mannah Lodge, wat op 200 meter van de Safari Club lag. De kamers waren muf, badkamer oud en de bedden slecht, dus echt goede nachtrust hebben we niet gehad. Ook het ontbijt de volgende ochtend viel erg tegen. Omdat onze vlucht naar Victoria Falls rond half 12 zou vertrekken, zijn we om kwart over negen weer met de shuttle naar de airport gegaan. Incheck ging soepel, we hebben een drankje genomen bij Mugg & Bean en zijn toen naar de gate gelopen. Daar kwamen we er al vrij snel achter dat onze vlucht vertraging had. We zijn uiteindelijk pas om 13.00 uur vertrokken en kwamen dus met anderhalf uur vertraging aan in Victoria Falls. Toen we net het vliegtuig uit waren begon het te regenen, welkom in Zimbabwe!!! Het regelen van de visa duurde erg lang, mede ook omdat wij een Uni visum voor Zimbabwe en Zambia ineen wilde kopen, kosten $50 pp. Uiteindelijk waren we om half vier buiten en werden we netjes opgewacht door iemand van The Elephant Camp, ons onderkomen voor de komende 2 nachten. Gelukkig duurde het ritje niet zo lang, dus al snel konden we genieten van onze prachtige kamer met een waanzinnig uizicht, wat een bofkonten zijn wij toch. Het was inmiddels opgeklaard en ook de zon liet zich nog even zien. We besloten toch die middag nog de interactie met de olifanten te doen. Dit was erg leuk, wij mochten de grootste olifant, Jambo, voeren. Heel gaaf om zo dicht bij een olifant te mogen komen. Daarna hadden we ook nog een ontmoeting met Sylvester, de huis cheetah van Elephant Camp. Wat een prachtig dier, we mochten hem aaien en natuurlijk ontbreken ook hier de foto's niet van. Al met al een super leuke ervaring. Bij terugkomst hebben we een heerlijk bad/douche genomen en om half acht konden we aanschuiven voor het diner. De tafels waren buiten gedekt, dus heerlijk dineren onder de sterrenhemel. Het menu bestond uit een butternut soup vooraf, een tropische sorbet als verfrisser, als hoofdgerecht kregen we Eland steak, boontjes en aardappeltjes en Malva pudding met vanille saus na! Na het eten hebben we nog even gekletst met een engels stel, die al een hele reis door Zuid Afrika hebben gemaakt en nu als afsluiter van hun reis Victoria Falls aandoen. Daarna was het bedtijd!

Ad en Leonne van den Bosch

na een wat strubbelig begin, nu dus "baden" in luxe. Heerlijk.

Peter & Liesbeth

Zo'n luxe verblijf toch verdiend na de muffe kamer van afgelopen nacht !!